Hunkemöller scoort met Marlies Dekkers | RetailDetail

Hunkemöller scoort met Marlies Dekkers

Hunkemöller scoort met Marlies Dekkers
Lingerie-ontwerpster Marlies Dekkers heeft vier setjes ontworpen voor winkelketen Hunkemöller.  De bekende Nederlandse ontwerpster gaat slechts bij hoge uitzondering in zee met het grootwinkelbedrijf.Het gaat om vier setjes in rood en zwart met gouden accenten, bericht Fashion United. Dekkers zegt tot nu toe vrijwel altijd nee te hebben gezegd tegen verzoeken van winkelketens voor een speciale collectie, maar is de tijd nu rijp. Zelf noemt ze het een 'sympathieke actie', vrij van te grote commerciële invloed. "Het zijn maar vier sets. Het is vooral een geste naar de consument. Als ontwerper ben je bijna arrogant als je geen samenwerking aan gaat." Haar enige eerdere commerciële samenwerking betrof een alliantie met De Bijenkorf twee jaar geleden.

Voor Hunkemöller is de samenwerking een nieuwe stap in de vernieuwde koers van de onderneming, die wil uitgroeien van retailer naar merk. Daartoe was eerder al Sylvie van der Vaart aangetrokken als het nieuwe gezicht. "Het is een goede samenwerking tussen de beste lingerieontwerpster in Europa en Hunkemöller, met zeshonderd winkels en een omzet van bijna een half miljard euro, de grootste lingerieretailer in Europa", zegt topman Philip Mountford van Hunkemöller.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.