Hunkemöller scoort met Marlies Dekkers

Hunkemöller scoort met Marlies Dekkers
Lingerie-ontwerpster Marlies Dekkers heeft vier setjes ontworpen voor winkelketen Hunkemöller.  De bekende Nederlandse ontwerpster gaat slechts bij hoge uitzondering in zee met het grootwinkelbedrijf.Het gaat om vier setjes in rood en zwart met gouden accenten, bericht Fashion United. Dekkers zegt tot nu toe vrijwel altijd nee te hebben gezegd tegen verzoeken van winkelketens voor een speciale collectie, maar is de tijd nu rijp. Zelf noemt ze het een 'sympathieke actie', vrij van te grote commerciële invloed. "Het zijn maar vier sets. Het is vooral een geste naar de consument. Als ontwerper ben je bijna arrogant als je geen samenwerking aan gaat." Haar enige eerdere commerciële samenwerking betrof een alliantie met De Bijenkorf twee jaar geleden.

Voor Hunkemöller is de samenwerking een nieuwe stap in de vernieuwde koers van de onderneming, die wil uitgroeien van retailer naar merk. Daartoe was eerder al Sylvie van der Vaart aangetrokken als het nieuwe gezicht. "Het is een goede samenwerking tussen de beste lingerieontwerpster in Europa en Hunkemöller, met zeshonderd winkels en een omzet van bijna een half miljard euro, de grootste lingerieretailer in Europa", zegt topman Philip Mountford van Hunkemöller.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe formule The Sting gelanceerd in Amsterdam

25/09/2017

In Amsterdam is de eerste vestiging van Cotton Club geopend, de nieuwe formule van The Sting. Cotton Club is een nieuw damesmodelabel dat vooral casual mode met een mediterrane toets aanbiedt.

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Back to top