Hunkemöller scoort met Marlies Dekkers

Hunkemöller scoort met Marlies Dekkers
Lingerie-ontwerpster Marlies Dekkers heeft vier setjes ontworpen voor winkelketen Hunkemöller.  De bekende Nederlandse ontwerpster gaat slechts bij hoge uitzondering in zee met het grootwinkelbedrijf.Het gaat om vier setjes in rood en zwart met gouden accenten, bericht Fashion United. Dekkers zegt tot nu toe vrijwel altijd nee te hebben gezegd tegen verzoeken van winkelketens voor een speciale collectie, maar is de tijd nu rijp. Zelf noemt ze het een 'sympathieke actie', vrij van te grote commerciële invloed. "Het zijn maar vier sets. Het is vooral een geste naar de consument. Als ontwerper ben je bijna arrogant als je geen samenwerking aan gaat." Haar enige eerdere commerciële samenwerking betrof een alliantie met De Bijenkorf twee jaar geleden.

Voor Hunkemöller is de samenwerking een nieuwe stap in de vernieuwde koers van de onderneming, die wil uitgroeien van retailer naar merk. Daartoe was eerder al Sylvie van der Vaart aangetrokken als het nieuwe gezicht. "Het is een goede samenwerking tussen de beste lingerieontwerpster in Europa en Hunkemöller, met zeshonderd winkels en een omzet van bijna een half miljard euro, de grootste lingerieretailer in Europa", zegt topman Philip Mountford van Hunkemöller.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top