Hunkemöller scoort met Marlies Dekkers | RetailDetail

Hunkemöller scoort met Marlies Dekkers

Hunkemöller scoort met Marlies Dekkers
Lingerie-ontwerpster Marlies Dekkers heeft vier setjes ontworpen voor winkelketen Hunkemöller.  De bekende Nederlandse ontwerpster gaat slechts bij hoge uitzondering in zee met het grootwinkelbedrijf.Het gaat om vier setjes in rood en zwart met gouden accenten, bericht Fashion United. Dekkers zegt tot nu toe vrijwel altijd nee te hebben gezegd tegen verzoeken van winkelketens voor een speciale collectie, maar is de tijd nu rijp. Zelf noemt ze het een 'sympathieke actie', vrij van te grote commerciële invloed. "Het zijn maar vier sets. Het is vooral een geste naar de consument. Als ontwerper ben je bijna arrogant als je geen samenwerking aan gaat." Haar enige eerdere commerciële samenwerking betrof een alliantie met De Bijenkorf twee jaar geleden.

Voor Hunkemöller is de samenwerking een nieuwe stap in de vernieuwde koers van de onderneming, die wil uitgroeien van retailer naar merk. Daartoe was eerder al Sylvie van der Vaart aangetrokken als het nieuwe gezicht. "Het is een goede samenwerking tussen de beste lingerieontwerpster in Europa en Hunkemöller, met zeshonderd winkels en een omzet van bijna een half miljard euro, de grootste lingerieretailer in Europa", zegt topman Philip Mountford van Hunkemöller.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.