Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

Hunkemöller opent in Berlijn een testwinkel onder HKMX-vlag en dus exclusief voor zijn gelijknamige sportcollectie. Als de resultaten positief zijn, wil de retailer de formule ook uitrollen in andere Europese landen.

Van shop-in-shop tot winkelformule

Vijf jaar geleden startte lingerieproducent Hunkemöller met de verkoop van sportbeha’s onder het submerk HKMX. Al gauw volgde een complete collectie sportbroeken, -shirts en accessoires. Vijf jaar later lijkt de collectie een eigen winkelformule te krijgen: HKMX Store. De eerste testwinkel opent eind april, begin mei de deuren in de Rosenthaler Straße in Berlijn, zo meldt de Duitse ImmobilienZeitung. De winkel is zo’n 120 m² groot.

 

Volgens Storeage, het Nederlandse designbureau dat de winkelinrichting ontwierp en eerder ook al tekende voor de HKMX shop-in-shop die vorige maand in de nieuwe flagshipstore in de Amsterdamse Kalverstraat opdook, heeft Hunkemöller de ambitie om op termijn “meerdere winkels van HKMX te openen in Europa”, zo vernam RetailNews.

 

Hunkemöller, dat vorig jaar werd overgenomen door het Amerikaanse investeringsfonds Carlyle, is vandaag actief in 23 landen met zo’n 800 winkels, waarvan 220 in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).