Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

Hunkemöller opent in Berlijn een testwinkel onder HKMX-vlag en dus exclusief voor zijn gelijknamige sportcollectie. Als de resultaten positief zijn, wil de retailer de formule ook uitrollen in andere Europese landen.

Van shop-in-shop tot winkelformule

Vijf jaar geleden startte lingerieproducent Hunkemöller met de verkoop van sportbeha’s onder het submerk HKMX. Al gauw volgde een complete collectie sportbroeken, -shirts en accessoires. Vijf jaar later lijkt de collectie een eigen winkelformule te krijgen: HKMX Store. De eerste testwinkel opent eind april, begin mei de deuren in de Rosenthaler Straße in Berlijn, zo meldt de Duitse ImmobilienZeitung. De winkel is zo’n 120 m² groot.

 

Volgens Storeage, het Nederlandse designbureau dat de winkelinrichting ontwierp en eerder ook al tekende voor de HKMX shop-in-shop die vorige maand in de nieuwe flagshipstore in de Amsterdamse Kalverstraat opdook, heeft Hunkemöller de ambitie om op termijn “meerdere winkels van HKMX te openen in Europa”, zo vernam RetailNews.

 

Hunkemöller, dat vorig jaar werd overgenomen door het Amerikaanse investeringsfonds Carlyle, is vandaag actief in 23 landen met zo’n 800 winkels, waarvan 220 in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.