Hunkemöller verdubbelt tempo expansie

Hunkemöller verdubbelt tempo expansie

Lingerieketen Hunkemöller wil op termijn het expansietempo verdubbelen. Op dit moment opent het bedrijf al iedere tien dagen ergens in de wereld een winkel, maar binnen drie tot vijf jaar moet dat iedere vijf dagen worden. Daarmee is Hunkemöller de internationaal snelst groeiende Nederlandse retailformule.


 

Het bedrijf ontving deze week de Piet Heyn Award van de Nederlandse Sales Management Association uit handen van oud premier Jan Peter Balkenende. Voor de prijs waren ook Bol.com en Wehkamp genomineerd. Vorig jaar werd de prijs gewonnen door Hema, dat ook al met een ambitieuze groeistrategie bezig is.

Duitsland krijgt de prioriteit bij de opening van nieuwe winkels, waarbij het streven is er zeventig per jaar te openen. Daarnaast is Hunkemöller recent ook begonnen in landen als het Verenigd Koninkrijk en Israël. Oostenrijk volgt in november, waardoor de teller van het aantal landen met winkels op vijftien komt te staan. Het bedrijf wil uiteindelijk de nummer één in Europa worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top