Hunkemöller verdubbelt tempo expansie

Hunkemöller verdubbelt tempo expansie

Lingerieketen Hunkemöller wil op termijn het expansietempo verdubbelen. Op dit moment opent het bedrijf al iedere tien dagen ergens in de wereld een winkel, maar binnen drie tot vijf jaar moet dat iedere vijf dagen worden. Daarmee is Hunkemöller de internationaal snelst groeiende Nederlandse retailformule.


 

Het bedrijf ontving deze week de Piet Heyn Award van de Nederlandse Sales Management Association uit handen van oud premier Jan Peter Balkenende. Voor de prijs waren ook Bol.com en Wehkamp genomineerd. Vorig jaar werd de prijs gewonnen door Hema, dat ook al met een ambitieuze groeistrategie bezig is.

Duitsland krijgt de prioriteit bij de opening van nieuwe winkels, waarbij het streven is er zeventig per jaar te openen. Daarnaast is Hunkemöller recent ook begonnen in landen als het Verenigd Koninkrijk en Israël. Oostenrijk volgt in november, waardoor de teller van het aantal landen met winkels op vijftien komt te staan. Het bedrijf wil uiteindelijk de nummer één in Europa worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top