Hunkemöller verdubbelt tempo expansie | RetailDetail

Hunkemöller verdubbelt tempo expansie

Hunkemöller verdubbelt tempo expansie

Lingerieketen Hunkemöller wil op termijn het expansietempo verdubbelen. Op dit moment opent het bedrijf al iedere tien dagen ergens in de wereld een winkel, maar binnen drie tot vijf jaar moet dat iedere vijf dagen worden. Daarmee is Hunkemöller de internationaal snelst groeiende Nederlandse retailformule.


 

Het bedrijf ontving deze week de Piet Heyn Award van de Nederlandse Sales Management Association uit handen van oud premier Jan Peter Balkenende. Voor de prijs waren ook Bol.com en Wehkamp genomineerd. Vorig jaar werd de prijs gewonnen door Hema, dat ook al met een ambitieuze groeistrategie bezig is.

Duitsland krijgt de prioriteit bij de opening van nieuwe winkels, waarbij het streven is er zeventig per jaar te openen. Daarnaast is Hunkemöller recent ook begonnen in landen als het Verenigd Koninkrijk en Israël. Oostenrijk volgt in november, waardoor de teller van het aantal landen met winkels op vijftien komt te staan. Het bedrijf wil uiteindelijk de nummer één in Europa worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.