Hunkemöller wil uitbreiden naar 1500 vestigingen | RetailDetail

Hunkemöller wil uitbreiden naar 1500 vestigingen

Hunkemöller wil uitbreiden naar 1500 vestigingen

De van oorsprong Nederlandse lingerieketen Hunkemöller heeft plannen om in de komende tien jaar het aantal winkels uit te breiden naar 1500 vestigingen.

Antwerpse flagship scoort beter dan verwacht

Dat laat algemeen directeur Philip Mountford weten in FaceRetail. De uitbreiding is een ruime verdubbeling van het huidige aantal vestigingen: de lingerieketen heeft op dit moment zeshonderd winkels.

 

Eind 2013 opende de retailer in Antwerpen zijn tot nu toe grootste vestiging met vijfhonderd vierkante meter vloeroppervlakte. De resultaten liggen er nu al dertig procent boven de doelstelling. Het bedrijf wil daarom nog meer extra grote winkels openen op belangrijke locaties in Europa.

 

Sterke online groei, zonder verwaarlozing winkels

Ook de webshop van de retailer loopt goed: afgelopen jaar nam het aantal verkopen er met 45 procent toe. "Terwijl we al enige jaren online actief zijn", zegt Mountford.

 

De populariteit van het onlinekanaal zit de fysieke winkels echter niet in de weg; 35 procent van de Nederlandse online verkopen worden namelijk in de winkel opgehaald. Volgens de algemeen directeur vinden veel vrouwen het prettig om hun bestelling in de winkel op te halen omdat ze dan nog even kunnen passen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).