Ice-Watch op zoek naar partner | RetailDetail

Ice-Watch op zoek naar partner

Ice-Watch op zoek naar partner

Het Belgische polshorlogebedrijf Ice-Watch staat te koop, al zoekt eigenaar Jean-Pierre Lutgen momenteel vooral naar een minderheidsaandeelhouder. Hij zou ook het liefst in zee gaan met een sectorgenoot.

Toekomst ligt open

“Wij zijn een bedrijf met één merk. In een sector als de onze, die wereldwijd klappen krijgt, is dat niet evident. Samenwerken met een partner lijkt mij een goed idee”, motiveert Lutgen zijn beslissing in De Tijd. De partner kan zowel een minderheids- als een meerderheidsbelang in de Waalse onderneming nemen.

 

Voor Lutgen is het niet de eerste maal dat hij op zoek is naar een partner. In 2014 schakelde hij daarvoor de zakenbank Rothschild al eens in, maar dat leverde niets op. Nu krijgt Degroof Petercam de kans om voorstellen te doen.

 

Ice-Watch, dat gekend is voor zijn kleurrijke modellen, verkocht vorig jaar wereldwijd 1,35 miljoen uurwerken, goed voor een omzet van 40 miljoen euro. Het hield daaraan een operationele winst van bijna 9 miljoen euro over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.