IKKS installeert interactieve spiegels in alle winkels | RetailDetail

IKKS installeert interactieve spiegels in alle winkels

IKKS installeert interactieve spiegels in alle winkels

Het Franse modemerk IKKS gaat in zijn winkels interactieve spiegels van het Waals-Brabantse Pixglass installeren. Zo willen de Fransen hun klanten een persoonlijkere benadering bieden.

Primeur voor Brussel

De allereerste spiegel werd geïnstalleerd in de IKKS-boetiek op de Brusselse Louizalaan, terwijl de winkels in de rest van de Benelux en in Duitsland in de komende weken hun exemplaren zouden moeten ontvangen. Die laten de klanten toe om selfies te nemen en direct te posten op sociale media: zo kunnen ze meteen de mening van hun virtuele vrienden vragen.

 

IKKS is al 24 jaar actief in België, sinds de opening van hun winkel in Knokke. Het Belgische netwerk van de Fransen is inmiddels uitgebreid tot 32 winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.