Imago Mode breidt uit met outletformule | RetailDetail

Imago Mode breidt uit met outletformule

Imago Mode breidt uit met outletformule

De Limburgse damesmodeketen Imago Mode opent vier winkels volgens een nieuw concept. Het gaat hierbij om internationale damesmode van bekende merken tegen een 'schappelijke prijs'.

A-locaties in vier Limburgse steden

De eerste vestiging is al geopend in Geleen, in de komende maanden volgen Sittard, Maastricht en Heerlen. Alle nieuwe vestigingen van het nieuwe concept zitten op A-locaties in de stadscentra. Imago Mode heeft in alle vier de locaties ook al een reguliere vestiging, daarnaast is de keten ook vertegenwoordigd in Weert en Roermond.

 

Eigenaar-directeur Giel Pfennings roeit met de openingen tegen de economische stroom in, gezien de problemen in de modesector. "Dat laatste valt helaas niet te ontkennen, maar juist in tijden van crisis en laagconjunctuur is het belangrijk om te investeren", zegt hij in dagblad De Limburger. Het nieuwe concept houdt ook rekening met de economische realiteit. "Daarmee spelen we nadrukkelijk in op het feit dat de consument de hand tegenwoordig steeds vaker en vaster op de knip houdt, en dus tuk is op koopjes."

 

Pfennings toont zich tevreden over de resultaten van de eerste nieuwe outletwinkel in Geleen. "Zonder overdrijven: de winkel draait als een tierelier", stelt de ondernemer. Imago Mode heeft zijn hoofdkantoor in Geleen. Het bedrijf heeft ruim veertig werknemers, en door de opening van de nieuwe winkels komen daar minimaal acht banen bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.