Imago Mode breidt uit met outletformule

Imago Mode breidt uit met outletformule

De Limburgse damesmodeketen Imago Mode opent vier winkels volgens een nieuw concept. Het gaat hierbij om internationale damesmode van bekende merken tegen een 'schappelijke prijs'.

A-locaties in vier Limburgse steden

De eerste vestiging is al geopend in Geleen, in de komende maanden volgen Sittard, Maastricht en Heerlen. Alle nieuwe vestigingen van het nieuwe concept zitten op A-locaties in de stadscentra. Imago Mode heeft in alle vier de locaties ook al een reguliere vestiging, daarnaast is de keten ook vertegenwoordigd in Weert en Roermond.

 

Eigenaar-directeur Giel Pfennings roeit met de openingen tegen de economische stroom in, gezien de problemen in de modesector. "Dat laatste valt helaas niet te ontkennen, maar juist in tijden van crisis en laagconjunctuur is het belangrijk om te investeren", zegt hij in dagblad De Limburger. Het nieuwe concept houdt ook rekening met de economische realiteit. "Daarmee spelen we nadrukkelijk in op het feit dat de consument de hand tegenwoordig steeds vaker en vaster op de knip houdt, en dus tuk is op koopjes."

 

Pfennings toont zich tevreden over de resultaten van de eerste nieuwe outletwinkel in Geleen. "Zonder overdrijven: de winkel draait als een tierelier", stelt de ondernemer. Imago Mode heeft zijn hoofdkantoor in Geleen. Het bedrijf heeft ruim veertig werknemers, en door de opening van de nieuwe winkels komen daar minimaal acht banen bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top