Inditex brengt Oysho naar Nederland | RetailDetail

Inditex brengt Oysho naar Nederland

Inditex brengt Oysho naar Nederland
De Spaanse modegigant Inditex wil binnenkort Oysho naar Nederland brengen, een keten die zich richt op de verkoop van lingerie, nachtkledij en kleding voor thuis.

Inditex zoekt naar verkoopmedewerkers, een shopmanager en een shop assistent voor een vestiging van Oysho in Rotterdam. Inditex is in Nederland onder meer al actief met de formules Zara en Pull & Bear. De Oysho-formule bestaat sinds 2001 en heeft intussen wereldwijd al vierhonderd vestigingen. Waar de winkel in Rotterdam precies komt en wanneer die opengaat, is nog onduidelijk.

 

Afgelopen jaar breidde Oysho uit met een samenwerking met Adidas voor een collectie sportkleding. Hierbij worden onder meer badpakken en korte shorts verkocht die geschikt zijn voor verschillende sporten. De markt voor ondermode in Nederland is de afgelopen jaren stevig gegroeid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).