Inditex brengt Oysho naar Nederland

Inditex brengt Oysho naar Nederland
De Spaanse modegigant Inditex wil binnenkort Oysho naar Nederland brengen, een keten die zich richt op de verkoop van lingerie, nachtkledij en kleding voor thuis.

Inditex zoekt naar verkoopmedewerkers, een shopmanager en een shop assistent voor een vestiging van Oysho in Rotterdam. Inditex is in Nederland onder meer al actief met de formules Zara en Pull & Bear. De Oysho-formule bestaat sinds 2001 en heeft intussen wereldwijd al vierhonderd vestigingen. Waar de winkel in Rotterdam precies komt en wanneer die opengaat, is nog onduidelijk.

 

Afgelopen jaar breidde Oysho uit met een samenwerking met Adidas voor een collectie sportkleding. Hierbij worden onder meer badpakken en korte shorts verkocht die geschikt zijn voor verschillende sporten. De markt voor ondermode in Nederland is de afgelopen jaren stevig gegroeid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top