Inditex brengt Oysho naar Nederland | RetailDetail

Inditex brengt Oysho naar Nederland

Inditex brengt Oysho naar Nederland
De Spaanse modegigant Inditex wil binnenkort Oysho naar Nederland brengen, een keten die zich richt op de verkoop van lingerie, nachtkledij en kleding voor thuis.

Inditex zoekt naar verkoopmedewerkers, een shopmanager en een shop assistent voor een vestiging van Oysho in Rotterdam. Inditex is in Nederland onder meer al actief met de formules Zara en Pull & Bear. De Oysho-formule bestaat sinds 2001 en heeft intussen wereldwijd al vierhonderd vestigingen. Waar de winkel in Rotterdam precies komt en wanneer die opengaat, is nog onduidelijk.

 

Afgelopen jaar breidde Oysho uit met een samenwerking met Adidas voor een collectie sportkleding. Hierbij worden onder meer badpakken en korte shorts verkocht die geschikt zijn voor verschillende sporten. De markt voor ondermode in Nederland is de afgelopen jaren stevig gegroeid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.