Intersport investeert in online segment | RetailDetail

Intersport investeert in online segment

Intersport investeert in online segment
Shutterstock

Sportketen Intersport gaat de komende jaren sterk investeren in e-commerce, om zo de achterstand die het heeft opgelopen ten opzichte van de concurrentie dicht te fietsen. Tegen 2020 moet "een substantieel deel van de omzet" online gehaald woorden.

Slechts 1% e-commerce

Momenteel haalt Intersport slechts 1% van zijn omzet uit de online verkoop, terwijl concurrenten als Decathlon en Adidas gemiddeld 10% van hun verkopen via de webshop halen. CEO Victor Duran ziet dat het tijd wordt om daar verandering in te brengen: “Als we geen aantrekkelijke online winkels kunnen aanbieden, zullen we afhankelijk zijn van de concurrentie”, aldus de nieuwe topman.

 

Om werk te maken van e-commerce richtte het bedrijf onder andere de nieuwe functie chief digital officer op. Daarvoor werd Mia Ruotsala, voorheen e-commerce marketing directeur bij Tommy Hilfiger, aangetrokken.

 

Naast de aandacht voor e-commerce wordt er ook een nieuw winkelconcept ontwikkeld, waarbij de winkels moderner en groter moeten worden. De eerste winkels volgens dat concept moeten eind dit jaar geopend worden in Nederland en Denemarken.

 

Intersport haalde vorig jaar een omzet van 11,4 miljard euro, een stijging van 2% ten opzichte van een jaar eerder. De keten is momenteel actief in 45 landen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.