Intersport sluit alliantie met tennisbond | RetailDetail

Intersport sluit alliantie met tennisbond

Intersport sluit alliantie met tennisbond
De internationale sportketen Intersport heeft een contract gesloten met de Nederlandse tennisbond KNLTB. Dat betekent dat de 668.000 leden van de bond voortaan 10 procent korting krijgen op de tenniscollectie van Intersport. De actie begint op 1 april 2012 en loopt twee jaar.

Dat hebben beide partijen gezamenlijk bekendgemaakt. De tennisbond is één van de grotere sportbonden van Nederland. Met de overeenkomst stimuleert Intersport het aantal klantenbezoeken in de ongeveer negentig winkels in Nederland. "We zijn erg blij met de samenwerking met Intersport, een sportspeciaalzaak met jarenlange ervaring in de tennissport en een prima landelijke dekking. Daardoor zijn we ervan verzekerd dat Intersport onze leden uitstekend kan bedienen", zegt algemeen directeur Evert-Jan Hulshof van de KNLTB.

Welk geldbedrag met de overeenkomst gemoeid is, wordt niet bekendgemaakt. De korting geldt voor rackets, tennisschoenen, kleding en accessoires. Volgens de partijen hebben de sportbond en de winkelketen het gezamenlijke doel om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken en te behouden voor de tennissport. Door de kosten van materiaal zo goedkoop mogelijk te maken, wordt de drempel om te tennissen verlaagd. Intersport wordt in Nederland door het formulehuis Intres geëxploiteerd, dat met franchisers werkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.