Intersport sluit alliantie met tennisbond

Intersport sluit alliantie met tennisbond
De internationale sportketen Intersport heeft een contract gesloten met de Nederlandse tennisbond KNLTB. Dat betekent dat de 668.000 leden van de bond voortaan 10 procent korting krijgen op de tenniscollectie van Intersport. De actie begint op 1 april 2012 en loopt twee jaar.

Dat hebben beide partijen gezamenlijk bekendgemaakt. De tennisbond is één van de grotere sportbonden van Nederland. Met de overeenkomst stimuleert Intersport het aantal klantenbezoeken in de ongeveer negentig winkels in Nederland. "We zijn erg blij met de samenwerking met Intersport, een sportspeciaalzaak met jarenlange ervaring in de tennissport en een prima landelijke dekking. Daardoor zijn we ervan verzekerd dat Intersport onze leden uitstekend kan bedienen", zegt algemeen directeur Evert-Jan Hulshof van de KNLTB.

Welk geldbedrag met de overeenkomst gemoeid is, wordt niet bekendgemaakt. De korting geldt voor rackets, tennisschoenen, kleding en accessoires. Volgens de partijen hebben de sportbond en de winkelketen het gezamenlijke doel om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken en te behouden voor de tennissport. Door de kosten van materiaal zo goedkoop mogelijk te maken, wordt de drempel om te tennissen verlaagd. Intersport wordt in Nederland door het formulehuis Intres geëxploiteerd, dat met franchisers werkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top