Intersport sluit alliantie met tennisbond | RetailDetail

Intersport sluit alliantie met tennisbond

Intersport sluit alliantie met tennisbond
De internationale sportketen Intersport heeft een contract gesloten met de Nederlandse tennisbond KNLTB. Dat betekent dat de 668.000 leden van de bond voortaan 10 procent korting krijgen op de tenniscollectie van Intersport. De actie begint op 1 april 2012 en loopt twee jaar.

Dat hebben beide partijen gezamenlijk bekendgemaakt. De tennisbond is één van de grotere sportbonden van Nederland. Met de overeenkomst stimuleert Intersport het aantal klantenbezoeken in de ongeveer negentig winkels in Nederland. "We zijn erg blij met de samenwerking met Intersport, een sportspeciaalzaak met jarenlange ervaring in de tennissport en een prima landelijke dekking. Daardoor zijn we ervan verzekerd dat Intersport onze leden uitstekend kan bedienen", zegt algemeen directeur Evert-Jan Hulshof van de KNLTB.

Welk geldbedrag met de overeenkomst gemoeid is, wordt niet bekendgemaakt. De korting geldt voor rackets, tennisschoenen, kleding en accessoires. Volgens de partijen hebben de sportbond en de winkelketen het gezamenlijke doel om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken en te behouden voor de tennissport. Door de kosten van materiaal zo goedkoop mogelijk te maken, wordt de drempel om te tennissen verlaagd. Intersport wordt in Nederland door het formulehuis Intres geëxploiteerd, dat met franchisers werkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.