Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken | RetailDetail

Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken

Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken

Een groep investeerders heeft het op zich genomen om het Italiaanse hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven te wekken. Ze willen daarvoor terug grijpen naar de traditionele ambacht achter het merk.

Ambachtelijke luxe

"Wij geloven erg in de wereld van de ambachtelijke luxe: hier spreken we van een echte vaardigheid, het is met de hand gemaakt, met aandacht voor detail," zegt Edward Burrus, vicepresident van het investeringsfonds Haeres Equita over het idee achter Borsalino in L’Echo. Burrus startte in mei van vorig jaar samen met zijn partner Philippe Camperio de overnameprocedure om Borsalino in handen te krijgen. Op 16 maart hebben ze dan de uiteindelijke goedkeuring gekregen van de Italiaanse autoriteiten om het bedrijf over te nemen.

 

Bij de overname door de investeerders kampte Borsalino met een schuld van maar liefst 30 miljoen euro. Die schuld was voor een groot stuk het gevolg van de daden van de voormalige topman, Marco Marenco, die vorig jaar in Zwitserland werd gearresteerd voor fraude en belastingontduiking.

 

De nieuwe eigenaars willen de productie van Borsalino de komende jaren verder uitbreiden. Momenteel verkoopt het ongeveer 150.000 hoeden per jaar, terwijl er vraag is naar 220.000 hoeden. Ook wil het nieuwe markten betreden die momenteel nog onbenut zijn, zoals bijvoorbeeld de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.