InWear-fashion opnieuw in Nederlandse winkelrekken | RetailDetail

InWear-fashion opnieuw in Nederlandse winkelrekken

InWear-fashion opnieuw in Nederlandse winkelrekken

Het Deense modemerk InWear komt terug op de Nederlandse markt. Bodewes Fashion uit Almere, de nieuwe agent, zal samen met eigenaar DK Company een nieuwe impuls geven aan het kledingmerk voor vrouwen.

 

Geloof in de toekomst

InWear, dat in de jaren 1990 hoogdagen beleefde, bestaat al sinds 1969 en kende ook in Nederland veel succes. In maart 2014, na een moeilijkere periode, werd het bedrijf overgenomen door DK en werden er grote strategische veranderingen doorgevoerd. Vandaag maakt InWear kleding voor de 30-45-jarige moderne, zelfbewuste vrouw. 

 

"Na een periode waarin het moeilijker ging, laat het laatste jaar weer positieve resultaten zien", zegt Thomas Schrøder, salesdirector bij InWear. "We hebben dan ook geloof in de toekomst. InWear wordt op dit moment al in 18 landen verkocht. Onze focus ligt op uitbreiding in bestaande en nieuwe markten. En met de lange historie in Nederland, de sterke merkbekendheid en de keuze voor een goed ingevoerde Nederlandse agent denken wij onze oude positie weer snel te kunnen heroveren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.