InWear-fashion opnieuw in Nederlandse winkelrekken | RetailDetail

InWear-fashion opnieuw in Nederlandse winkelrekken

InWear-fashion opnieuw in Nederlandse winkelrekken

Het Deense modemerk InWear komt terug op de Nederlandse markt. Bodewes Fashion uit Almere, de nieuwe agent, zal samen met eigenaar DK Company een nieuwe impuls geven aan het kledingmerk voor vrouwen.

 

Geloof in de toekomst

InWear, dat in de jaren 1990 hoogdagen beleefde, bestaat al sinds 1969 en kende ook in Nederland veel succes. In maart 2014, na een moeilijkere periode, werd het bedrijf overgenomen door DK en werden er grote strategische veranderingen doorgevoerd. Vandaag maakt InWear kleding voor de 30-45-jarige moderne, zelfbewuste vrouw. 

 

"Na een periode waarin het moeilijker ging, laat het laatste jaar weer positieve resultaten zien", zegt Thomas Schrøder, salesdirector bij InWear. "We hebben dan ook geloof in de toekomst. InWear wordt op dit moment al in 18 landen verkocht. Onze focus ligt op uitbreiding in bestaande en nieuwe markten. En met de lange historie in Nederland, de sterke merkbekendheid en de keuze voor een goed ingevoerde Nederlandse agent denken wij onze oude positie weer snel te kunnen heroveren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).