ISO lanceert internationale set kledingmaten | RetailDetail

ISO lanceert internationale set kledingmaten

ISO lanceert internationale set kledingmaten

De International Organization of Standardization (ISO) heeft zijn set kledingmaten aangepast, om zo de maten beter te laten passen voor consumenten wereldwijd. Dat moet er voor zorgen dat er minder kleding terug naar de winkels wordt gebracht.

Minder retourneringen

De nieuwe ISO 8559-standaard is gebaseerd op verschillende gemeenschappen en zal gebruikt worden door kledingbedrijven als leidraad bij de ontwikkeling van nieuwe kleding en mannequins. Het doel van de nieuwe standaard is klanttevredenheid op te drijven en het aantal retourneringen terug te dringen. Er komt ook een nieuw systeem voor maataanduiding dat klanten moet duidelijk maken voor wat voor soort lichaam het kledingstuk is gemaakt.

 

“De standaard zal er ook voor zorgen dat er minder barrières zijn in internationale handel, omdat ze een universele set van grootte aanduidingen en referentiepunten geeft”, zegt Reena Pandarum, hoofd van het technische comité achter ISO 8559. De International Organization of Standardization is een onafhankelijke organisatie die standaarden creëert voor producten in verschillende sectoren, gaande van technologie tot landbouw en gezondheidszorg. In totaal zijn 164 landen lid van de organisatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.