ISO lanceert internationale set kledingmaten | RetailDetail

ISO lanceert internationale set kledingmaten

ISO lanceert internationale set kledingmaten

De International Organization of Standardization (ISO) heeft zijn set kledingmaten aangepast, om zo de maten beter te laten passen voor consumenten wereldwijd. Dat moet er voor zorgen dat er minder kleding terug naar de winkels wordt gebracht.

Minder retourneringen

De nieuwe ISO 8559-standaard is gebaseerd op verschillende gemeenschappen en zal gebruikt worden door kledingbedrijven als leidraad bij de ontwikkeling van nieuwe kleding en mannequins. Het doel van de nieuwe standaard is klanttevredenheid op te drijven en het aantal retourneringen terug te dringen. Er komt ook een nieuw systeem voor maataanduiding dat klanten moet duidelijk maken voor wat voor soort lichaam het kledingstuk is gemaakt.

 

“De standaard zal er ook voor zorgen dat er minder barrières zijn in internationale handel, omdat ze een universele set van grootte aanduidingen en referentiepunten geeft”, zegt Reena Pandarum, hoofd van het technische comité achter ISO 8559. De International Organization of Standardization is een onafhankelijke organisatie die standaarden creëert voor producten in verschillende sectoren, gaande van technologie tot landbouw en gezondheidszorg. In totaal zijn 164 landen lid van de organisatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.