Italiaans modelabel Gaudi breidt uit naar Den Haag

Italiaans modelabel Gaudi breidt uit naar Den Haag

Het Italiaanse modemerk Gaudi krijgt een eerste winkel in Nederland. Twee ondernemers uit Den Haag krijgen de Nederlandse primeur van een monobrandwinkel van het merk.

Black Mar verdeelt merk uit Modena

De winkel aan de Haagse Bluf is dinsdag geopend door de Haagse wethouder Henk Kool van Economische Zaken. Zaakvoerders Margriet Middelburg en Gerard Hinfelaar bieden er onder de naam Black Mar de hoofdlijnen voor mannen en vrouwen aan, alsmede de speciale jeans- en kindercollecties.

 

Gaudi is een merk van het Italiaanse Gauditrade, met het hoofdkantoor in Carpi bij Modena. Het merk wordt bij modebedrijven verkocht, terwijl het bedrijf ook over een aantal eigen winkels beschikt op de thuismarkt. Ook in Nederland was het merk al verkrijgbaar, maar met Black Mar is er nu een winkel die volledig aan het merk gewijd is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe formule The Sting gelanceerd in Amsterdam

25/09/2017

In Amsterdam is de eerste vestiging van Cotton Club geopend, de nieuwe formule van The Sting. Cotton Club is een nieuw damesmodelabel dat vooral casual mode met een mediterrane toets aanbiedt.

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Back to top