JBC ontwerpt jas van gerecycleerde flessen | RetailDetail

JBC ontwerpt jas van gerecycleerde flessen

JBC ontwerpt jas van gerecycleerde flessen

Kledingketen JBC heeft een nieuw kledingstuk toegevoegd aan zijn I AM-collectie, die zich richt op het gebruik van duurzame materialen. Ditmaal gaat het over een waterafstotende regenjas die volledig van gerecycleerde petflessen is gemaakt.

 

20 tot 25 flessen

De jas is volledig gemaakt uit polyester, dat werd vervaardigd door van de flessen polyesterdraad te maken en daarna verwerkt wordt in de stof. Zo wordt een glanzende en waterdichte stof bekomen. Voor één jas worden tussen 20 en 25 flessen gebruikt.

 

De jas is gemaakt voor kinderen in de maten 122 tot en met maat 164 en is momenteel in de winkel te vinden.

 

Het is niet de eerste keer dat JBC aandacht schenkt aan duurzame materialen. Zo heeft het heel het jaar door een collectie met biokatoen en lanceert de Belgische keten elk jaar een GOTS-gecertificeerde collectie. Daarnaast is het ook aangesloten bij de Fair Wear Foundation, die de werkomstandigheden in de textielfabrieken controleert.

 

Een jaar geleden vierde JBC nog de Dag van de Aarde met de lancering van de REVIVE-collectie. Die bestond uit dertien stukken, waarvan elk stuk een Cradle to Cradle-certificaat droeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.