JBC ontwerpt jas van gerecycleerde flessen | RetailDetail

JBC ontwerpt jas van gerecycleerde flessen

JBC ontwerpt jas van gerecycleerde flessen

Kledingketen JBC heeft een nieuw kledingstuk toegevoegd aan zijn I AM-collectie, die zich richt op het gebruik van duurzame materialen. Ditmaal gaat het over een waterafstotende regenjas die volledig van gerecycleerde petflessen is gemaakt.

 

20 tot 25 flessen

De jas is volledig gemaakt uit polyester, dat werd vervaardigd door van de flessen polyesterdraad te maken en daarna verwerkt wordt in de stof. Zo wordt een glanzende en waterdichte stof bekomen. Voor één jas worden tussen 20 en 25 flessen gebruikt.

 

De jas is gemaakt voor kinderen in de maten 122 tot en met maat 164 en is momenteel in de winkel te vinden.

 

Het is niet de eerste keer dat JBC aandacht schenkt aan duurzame materialen. Zo heeft het heel het jaar door een collectie met biokatoen en lanceert de Belgische keten elk jaar een GOTS-gecertificeerde collectie. Daarnaast is het ook aangesloten bij de Fair Wear Foundation, die de werkomstandigheden in de textielfabrieken controleert.

 

Een jaar geleden vierde JBC nog de Dag van de Aarde met de lancering van de REVIVE-collectie. Die bestond uit dertien stukken, waarvan elk stuk een Cradle to Cradle-certificaat droeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.