JBC steekt webshop in een nieuw jasje | RetailDetail

JBC steekt webshop in een nieuw jasje

JBC steekt webshop in een nieuw jasje

Kledingketen JBC heeft een vernieuwde webshop gelanceerd, die winkelen eenvoudiger en sneller moet maken. JBC wil “digitaal in de Champions League” spelen, klinkt het.

 

"Op digitaal vlak in de Champions League"

De vernieuwde webshop biedt een ‘first-in-class’ customer experience, vindt CEO Bart Claes. “Jonge gezinnen, onze kerndoelgroep, shoppen meer en meer online. Dan moet je online op topniveau kunnen concurreren. Met de nieuwe e-shop spelen we op digitaal vlak in de Champions League”, aldus de topman.

 

Mobiele toegankelijkheid komt op de eerste plaats in de nieuwe webshop, waardoor de fotografie en alle mode-inspiratie nog beter tot hun recht zouden moeten komen. Er is ook sterker ingezet op inspiratie met een nieuw onlinemagazine ‘Modepraatjes’ en suggesties voor een totaallook, zodat consumenten op de hoogte blijven van de laatste trends. De zoekfunctie werd sterk verbeterd door een uitbreiding van de filters en door middel van verrijkte productinformatie. Er zijn bovendien meer mogelijkheden tot personalisatie dankzij een Artificial Intelligence-tool die persoonlijke aanbevelingen doet.

 

"Van mobile naar online, naar winkel en kiosk"

Het nieuwe platform is bewust omnichannel opgebouwd: “Van mobile naar online, naar winkel en kiosk. Alle bestaande back-endsystemen werden volledig geïntegreerd, om onze klant een op en top omnichannel 'sales experience' te kunnen aanbieden,” zegt marketingmanager Thomas Dujardin.

 

“Dat is logisch”, meent Bart Claes: “op alle verschillende kanalen willen we onze klanten kunnen helpen op de best mogelijke manier. De JBC-klanten de best mogelijke ‘customer experience’ bieden, daar gaan we voor.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.