JBC steekt webshop in een nieuw jasje | RetailDetail

JBC steekt webshop in een nieuw jasje

JBC steekt webshop in een nieuw jasje

Kledingketen JBC heeft een vernieuwde webshop gelanceerd, die winkelen eenvoudiger en sneller moet maken. JBC wil “digitaal in de Champions League” spelen, klinkt het.

 

"Op digitaal vlak in de Champions League"

De vernieuwde webshop biedt een ‘first-in-class’ customer experience, vindt CEO Bart Claes. “Jonge gezinnen, onze kerndoelgroep, shoppen meer en meer online. Dan moet je online op topniveau kunnen concurreren. Met de nieuwe e-shop spelen we op digitaal vlak in de Champions League”, aldus de topman.

 

Mobiele toegankelijkheid komt op de eerste plaats in de nieuwe webshop, waardoor de fotografie en alle mode-inspiratie nog beter tot hun recht zouden moeten komen. Er is ook sterker ingezet op inspiratie met een nieuw onlinemagazine ‘Modepraatjes’ en suggesties voor een totaallook, zodat consumenten op de hoogte blijven van de laatste trends. De zoekfunctie werd sterk verbeterd door een uitbreiding van de filters en door middel van verrijkte productinformatie. Er zijn bovendien meer mogelijkheden tot personalisatie dankzij een Artificial Intelligence-tool die persoonlijke aanbevelingen doet.

 

"Van mobile naar online, naar winkel en kiosk"

Het nieuwe platform is bewust omnichannel opgebouwd: “Van mobile naar online, naar winkel en kiosk. Alle bestaande back-endsystemen werden volledig geïntegreerd, om onze klant een op en top omnichannel 'sales experience' te kunnen aanbieden,” zegt marketingmanager Thomas Dujardin.

 

“Dat is logisch”, meent Bart Claes: “op alle verschillende kanalen willen we onze klanten kunnen helpen op de best mogelijke manier. De JBC-klanten de best mogelijke ‘customer experience’ bieden, daar gaan we voor.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.