JBC test digitaal pashok | RetailDetail

JBC test digitaal pashok

JBC test digitaal pashok

In zijn vestigingen van Merksem en Lochristi heeft JBC een digitaal pashokje in gebruik genomen. Dat bevat een interactief scherm, waarmee klanten een kledingstuk kunnen opvragen bij medewerkers in de winkel.

Inspiratie leveren

Daarnaast kunnen klanten ook inloggen op hun eigen klantenprofiel, waarbij ze extra inspiratie worden voorgeschoteld. Die technologie wordt sinds kort ook al toegepast in de webshop, en zal in de toekomst bovendien geïntegreerd worden in andere kanalen zoals de app, e-mails en de in-store kiosken.

 

“Het doel van de nieuwe paskamerservice, die wij Pienter Pashok gedoopt hebben, is om onze klanten te helpen in het vinden van de outfit die hen op het lijf staat geschreven. Het digitale pashokje gaat niet enkel op zoek naar de best passende maat van een kledingstuk, maar geeft ook inspiratie aan onze klanten”, zegt omnichanneldirecteur Lode Van Laere.

 

Voorlopig is het pashokje enkel te vinden in Merksem en Lochristi. Daar zullen klanten het kunnen uittesten gedurende heel de zomer. “De feedback van klanten en medewerkers tijdens deze testperiode zal bepalen of de interactieve paskamers in alle Belgische JBC-winkels zullen worden ingevoerd”, aldus informaticamanager Jo Braeckman.

 

Voor de ontwikkeling van het Pienter Pashok werkte JBC samen met twee startups: The Connected Loop en Froomle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.