JBC viert Dag van de Aarde met duurzame collectie | RetailDetail

JBC viert Dag van de Aarde met duurzame collectie

JBC viert Dag van de Aarde met duurzame collectie

Naar aanleiding van de Dag van de Aarde op 22 april lanceert de Belgische modeketen JBC een volledig duurzame collectie, waarin elk kledingstuk beschikt over het Cradle to Cradle-certificaat.

Volledige collectie

Dat certificaat houdt in dat al het materiaal dat in de kledingstukken wordt gebruikt later ook recycleerbaar zal zijn. Het is de tweede keer dat JBC zo’n REVIVE-collectie lanceert: vorige keer bestond die uit slechts dertien items, maar nu wordt er een volledige collectie uitgebouwd voor mannen, vrouwen en kinderen.

 

“Cradle to Cradle betekent letterlijk: van wieg tot wieg. Doel is om de kringloop van materialen volledig rond te krijgen”, zegt Saartje Boutsen, corporate social responsibility-manager bij JBC. “Al van bij de eerste ontwerpschets houdt het JBC-designteam rekening met het Cradle to Cradle-principe. Want zelfs het kleinste detail moet optimaal gerecycleerd kunnen worden.”

 

JBC is de eerste Belgische retailer die een Cradle to Cradle-collectie op poten zet. Daarvoor heeft het al lof gekregen van het Flanders Fashion Institute, dat hoopt dat JBC voor andere retailers als een voorbeeld mag dienen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.