Jeans Centre opent nu ook in Den Haag

Jeans Centre opent nu ook in Den Haag

Jeans Centre opent vandaag de deuren van haar nieuwe winkel aan de Spuistraat in Den Haag. De formule wil met het nieuwe concept een uitrol naar meer winkels in de grote steden.

Concept biedt service

Het pand met drie verdiepingen in hartje Den Haag is ingericht volgens het nieuwe concept, dat de klant een ‘denim experience’ aanbiedt. “Deze winkel ademt waar we voor staan en denim speelt hierin een hoofdrol”, geeft CEO Peter Berg aan. “Het stoere en authentieke van ons merk zie je terug in het hout en staal van het interieur en in de denimgerelateerde accessoires”.

 

De nieuwe winkel biedt een koffiebar en een coupeuseservice in de winkel: daar kan de klant direct en gratis een jeans korter laten maken. Bij de jeanswand zoeken vakkundige medewerkers samen met de klant naar de juiste fit en maat. Is deze niet op voorraad dan kan de klant het artikel gratis thuisgestuurd krijgen. In de winkel hangt een groot scherm waarop de klant direct kleding kan bestellen als het gewenste item hier niet te verkrijgen is. Op deze manier zijn alle maten en fits voor de klant beschikbaar.

 

In de Mobile Mirror, een vertragende spiegel, ziet de klant bovendien hoe zijn of haar jeans er aan de achterkant uit ziet. “Er is gekeken naar de totaalbeleving en gemak voor de klant”, aldus Peter Berg. Ook de app, die Jeans Centre eerder lanceerde, helpt bij het zoeken naar de juiste jeans. Ook andere mogelijkheden om het concept verder te versterken, werden onderzocht: zo heeft de winkel in Eindhoven vorig jaar een lab geopend waar testen en innovaties in serviceverlening en klantenvriendelijkheid worden uitgevoerd.

 

Beleving voor jongere doelgroep

Met dit concept wil Jeans Centre, naast de huidige klant, ook de groep van 25 tot 35 jaar aanspreken. Peter Berg: ”De beleving die voor deze groep belangrijk is, klopt in dit concept. De deskundigheid is in al onze winkels te vinden, maar in dit concept is extra focus gelegd op de beleving door het interieur. Daarnaast is de collectie uitgebreid met items die exclusief in Den Haag verkrijgbaar zijn.”

 

Jeans Centre dat ruim 40 jaar bestaat, heeft bijna 100 winkels in heel Nederland en een webshop. De formule brengt jeans van diverse merken, zoals Garcia Jeans, Tripper, Rockford Mills, Image, Wrangler, LTB, Chief, Pilot en Cars.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top