Jeans Centre opent nu ook in Den Haag

Jeans Centre opent nu ook in Den Haag

Jeans Centre opent vandaag de deuren van haar nieuwe winkel aan de Spuistraat in Den Haag. De formule wil met het nieuwe concept een uitrol naar meer winkels in de grote steden.

Concept biedt service

Het pand met drie verdiepingen in hartje Den Haag is ingericht volgens het nieuwe concept, dat de klant een ‘denim experience’ aanbiedt. “Deze winkel ademt waar we voor staan en denim speelt hierin een hoofdrol”, geeft CEO Peter Berg aan. “Het stoere en authentieke van ons merk zie je terug in het hout en staal van het interieur en in de denimgerelateerde accessoires”.

 

De nieuwe winkel biedt een koffiebar en een coupeuseservice in de winkel: daar kan de klant direct en gratis een jeans korter laten maken. Bij de jeanswand zoeken vakkundige medewerkers samen met de klant naar de juiste fit en maat. Is deze niet op voorraad dan kan de klant het artikel gratis thuisgestuurd krijgen. In de winkel hangt een groot scherm waarop de klant direct kleding kan bestellen als het gewenste item hier niet te verkrijgen is. Op deze manier zijn alle maten en fits voor de klant beschikbaar.

 

In de Mobile Mirror, een vertragende spiegel, ziet de klant bovendien hoe zijn of haar jeans er aan de achterkant uit ziet. “Er is gekeken naar de totaalbeleving en gemak voor de klant”, aldus Peter Berg. Ook de app, die Jeans Centre eerder lanceerde, helpt bij het zoeken naar de juiste jeans. Ook andere mogelijkheden om het concept verder te versterken, werden onderzocht: zo heeft de winkel in Eindhoven vorig jaar een lab geopend waar testen en innovaties in serviceverlening en klantenvriendelijkheid worden uitgevoerd.

 

Beleving voor jongere doelgroep

Met dit concept wil Jeans Centre, naast de huidige klant, ook de groep van 25 tot 35 jaar aanspreken. Peter Berg: ”De beleving die voor deze groep belangrijk is, klopt in dit concept. De deskundigheid is in al onze winkels te vinden, maar in dit concept is extra focus gelegd op de beleving door het interieur. Daarnaast is de collectie uitgebreid met items die exclusief in Den Haag verkrijgbaar zijn.”

 

Jeans Centre dat ruim 40 jaar bestaat, heeft bijna 100 winkels in heel Nederland en een webshop. De formule brengt jeans van diverse merken, zoals Garcia Jeans, Tripper, Rockford Mills, Image, Wrangler, LTB, Chief, Pilot en Cars.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top