Jo Braeckman nieuwe ICT-manager bij JBC | RetailDetail

Jo Braeckman nieuwe ICT-manager bij JBC

Jo Braeckman nieuwe ICT-manager bij JBC

Jo Braeckman is voortaan verantwoordelijk voor de ICT-strategie van JBC. Hij volgt in die positie Erik Cuypers op, die vorig jaar al de Belgische modeketen had verlaten voor het Nederlandse Maxeda DIY.

Veel ervaring

Braeckman begin in 1990 zijn carrière als R&D-manager en services manager bij General Computers. In 1998 ging hij aan de slag als ICT & purchase director bij Biffa-Veolia, waar hij na de overname door Van Gansewinkel verantwoordelijk werd voor de ICT-strategie en voor projectportfoliomanagement, business process consulting en business intelligence, schrijft Knack.

 

“Na het grootste deel van mijn carrière te hebben doorgebracht in de B2B-wereld, kijk ik er enorm naar uit om terug te keren naar het B2C-landschap", zegt Braeckman in een verklaring. "JBC is een succesvol familiebedrijf dat zijn lokale roots niet onder stoelen of banken steekt, wat de Limburger in mij enorm aanspreekt. Het bedrijf legde al een indrukwekkende weg af en bewijst keer op keer pionier te zijn op diverse fronten. Ik verlang er dan ook naar om mee te mogen bouwen aan de toekomst van JBC samen met het bestaande dynamische ICT-team."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.