John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf | RetailDetail

John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf

John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf

De Britse warenhuisketen John Lewis is van plan zeven shop-in-shops te openen bij zijn Nederlandse collega de Bijenkorf. De Britse 'upmarket'-retailer zet daarmee zijn eerste stapjes op het Europese vasteland.

Nog internationale deals op komst

John Lewis mikt op de lente van 2016 om zijn eerste shop-in-shops op het Europese vasteland te openen. De primeur is weggelegd voor de vestigingen van de Bijenkorf in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Voor het einde van 2016 komen Eindhoven en Utrecht aan de beurt en in 2017 volgen nog Amstelveen en Maastricht. De shop-in-shops zullen 28 tot 46 m² groot zijn en focussen op de woon- en lifestyle-accessoires van het eigen John Lewis-merk.

 

De komst van het Britse 'betere' warenhuis naar het Europese vasteland past in de internationale expansieplannen van de groep. Het voorbije jaar startte de retailer al met 14 shop-in-shops in Singapore en de Filippijnen, nadat er eerder ook al zeven openden in Zuid-Korea.

 

"We zijn zeer blij onze allereerste Europese shop-in-shop te kunnen starten en de Bijenkorf is de ideale partner om John Lewis naar nieuwe klanten en een nieuw land te brengen", aldus Andy Street, managing director van John Lewis. "Onze bestaande shop-in-shops in Singapore, de Filippijnen en Zuid-Korea werden daar goed ontvangen en presteren sterk. We blijven vasthouden aan onze fysieke expansie in het Verenigd Koninkrijk, maar hopen in 2016 nog meer van dergelijke internationale deals te kunnen aankondigen." Aan welke landen John Lewis dan denkt, werd er niet bij verteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.