Juicy Couture wil uitbreiden in Europa | RetailDetail

Juicy Couture wil uitbreiden in Europa

Juicy Couture wil uitbreiden in Europa

Het Amerikaanse damesmodemerk Juicy Couture wil verder uitbreiden in Europa. Het heeft daarom een overeenkomst getekend met een Griekse modegroep om de collecties in enkele landen te verdelen.

Nieuwe markten

Het Griekse Folli Follie, eigenaar van een accessoireketen en van sieradenmerk Links of London, zal alle retail- en groothandelsactiviteiten van Juicy Couture in Europa voor zijn rekening nemen. Zo wil het Amerikaanse merk flink uitbreiden op het Oude Continent.

 

Momenteel is Juicy Couture slechts op zeer beperkte basis beschikbaar in Europa. Het merk is al te vinden in Bulgarije, Griekenland, Duitsland, Ierland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, maar daar moeten nu dus een pak landen bijkomen.

 

Folli Follie wil het aantal filialen uitbreiden daar waar Juicy Couture al aanwezig is, maar het wil ook nieuwe markten aanboren. Het hoopt zo zelf ook internationaal bekender te worden. Juicy Couture werd in 1997 opgericht in Los Angeles en maakt momenteel deel uit van de Authentic Brands Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.