Juttu steekt de taalgrens over | RetailDetail

Juttu steekt de taalgrens over

Juttu steekt de taalgrens over

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

 

Samen met A.S. Adventure

Eerst is het de beurt aan Brussel, waar op de Guldenvlieslaan begin maart een nieuwe winkel de deuren opent. Juttu neemt samen met A.S. Adventure de intrek in het voormalige pand van Marks & Spencer. Tegelijk wordt ook de Franstalige webshop in dienst genomen, waarmee Juttu dus zijn eerste stappen over de taalgrens zet.

 

"De nieuwe shop in Brussel is uniek door zijn locatie en omvang", vertelt woordvoerster Vicki Pyliser. "In het karaktervolle pand waar voorheen Marks & Spencer huisde, is Juttu voor het eerst samen met A.S. Adventure op één plek gevestigd. Toch blijven de twee concepten duidelijk gescheiden, elk met hun eigen identiteit. Beneden en op de gelijkvloerse verdieping kuier je door de vertrouwde A.S. Adventure winkel, op de eerste verdieping ontdek je de nieuwe Juttu shop." Nieuw in Brussel is het Chyl Café, waar klanten iets kunnen eten of drinken, zoals een sapje of een stuk taart.

 

Enkele weken na Brussel is het Gent dat Juttu mag verwelkomen. Daar opent op 16 maart een vestiging in de Kouterdreef. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.