Karl Lagerfeld opent winkel in Amsterdam | RetailDetail

Karl Lagerfeld opent winkel in Amsterdam

Karl Lagerfeld opent winkel in Amsterdam

De Duitse modeontwerper Karl Lagerfeld opent een eigen winkel in Nederland. In de loop van volgend jaar moet de winkel de deuren openen in het modedistrict Negen Straatjes in Amsterdam.

Begin van een Europese keten?

In de winkel moeten alle eigen collecties van de eigenzinnige Duitse ontwerper te koop zijn. De Amsterdamse vestiging moet het begin vormen van een nieuwe keten van winkels die door heel Europa moeten verschijnen. Lagerfeld is bekend als ontwerper van het Franse Chanel, heeft een eigen label en werkt voor een groot aantal andere modemerken. Zijn bekendste klanten zijn Jennifer Lopez, Victoria Beckham, Keira Knightley en Drew Barrymore. De laatste twee actrices hebben Lagerfeld hun trouwjurk laten ontwerpen.

 

Met de komst van Lagerfeld slaat Negen Straatjes een belangrijke slag in de strijd met de PC Hooftstraat als modedistrict in de Nederlandse hoofdstad. De Negen Straatjes hebben zichzelf de laatste jaren goed op de kaart gezet met een reeks eigenzinnige modewinkels voor hippe klanten. De PC Hooftstraat heeft echter de meeste grote, dure merken. Deze straat geldt als de meest elitaire winkelstraat van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.