Ken Fontijn benoemd tot country head Zalando Benelux | RetailDetail

Ken Fontijn benoemd tot country head Zalando Benelux

Ken Fontijn benoemd tot country head Zalando Benelux

Ken Fontijn is benoemd tot country head van Zalando Benelux. Hij vervangt Donna Darthuizen, die 'een nieuwe rol' binnen Zalando gaat innemen.

 

Ex van V&D

Fontijn trad afgelopen zomer aan als e-commercemanager van V&D, maar verloor na het faillissement van die keten zijn baan. Voor zijn komst naar V&D werkte hij ruim al zeven jaar bij Coolblue als business unit manager en product manager & buyer. Hij was voorheen tevens werkzaam bij Free Record Shop.

 

Fontijn was bij V&D verantwoordelijk voor de uitrol van de destijds nieuwe omnichannelstrategie van de keten. De retailketen zou na uitgebreid consumentenonderzoek de toekomst "mobile first" tegemoet gaan. Hij maakte er echter geen deel uit van het managementteam, hoewel zijn voorgangers dit wel deden. De kerndirectie van V&D bestond uit algemeen directeur John van der Ent, financieel directeur Jack Zantman, operationeel directeur Bart van den Nieuwenhof en commercieel directeur Lilian Vos.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.