Kering neemt aandeel in Tomas Maier | RetailDetail

Kering neemt aandeel in Tomas Maier

Kering neemt aandeel in Tomas Maier

De Franse luxegroep Kering gaat een belang nemen in het Duitse kledingmerk Tomas Maier. Kering en Tomas Maier zullen een joint venture aangaan om het merk van de gelijknamige Duitse ontwerper verder te ontwikkelen.

Uitbreiden tot lifestylemerk

Volgens de site WWD zou Kering een flinke investering doen in Tomas Maier om mee te helpen aan de uitbreiding van het merk, dat momenteel vooral bekend staat omwille van zijn badmode. Kering wil het merk nu uitbreiden naar een lifestylemerk.

 

Maier werd in 1997 opgericht en telt momenteel twee eigen winkels in de Verenigde Staten. Daarnaast wordt het merk ook verkocht in een honderdtal boetieks en warenhuizen. Tomas Maier zou jaarlijks ongeveer tien miljoen euro aan omzet hebben.

 

Maier is momenteel creatief directeur bij Bottega Veneta, waar hij in 2001 aan de slag ging. Onder zijn bewind ging de populariteit de laatste jaren flink de lucht in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.