Kerstmis sterke periode voor SuperGroup | RetailDetail

Kerstmis sterke periode voor SuperGroup

Kerstmis sterke periode voor SuperGroup

De verkoop van SuperGroup, moederbedrijf van het merk SuperDry, was tijdens de herfst teleurstellend vanwege het warme weer, maar tijdens het eindejaar konden er toch positieve cijfers voorgelegd worden.

Op koers voor beoogde doelen

In de eerste helft van zijn financieel jaar was de vergelijkbare omzet van SuperGroup met 4,2 procent gedaald. De winst van de Britse groep daalde in die periode zelfs met 30 procent.

 

In het derde kwartaal, die liep tot 10 januari 2015, waren de cijfers echter opnieuw positief. De vergelijkbare omzet steeg toen met 12,4 procent en de totale retailomzet ging met 17,8 procent de hoogte in. De verkoop van SuperGroup werd in het derde kwartaal met name gestuwd door het koude weer en door gerichte promoties.

 


"Hoewel er nog 15 weken te gaan zijn in het huidige financiële jaar, onderlijnt deze prestatie het vertrouwen van de groep in het behalen van een winst van 60-65 miljoen pond (77-84 miljoen euro) voor het volledige jaar", liet SuperGroup weten in een reactie. In het vorige jaar behaalde SuperGroup een winst van 62 miljoen pond (80 miljoen euro) voor belastingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.