Kerstmis sterke periode voor SuperGroup | RetailDetail

Kerstmis sterke periode voor SuperGroup

Kerstmis sterke periode voor SuperGroup

De verkoop van SuperGroup, moederbedrijf van het merk SuperDry, was tijdens de herfst teleurstellend vanwege het warme weer, maar tijdens het eindejaar konden er toch positieve cijfers voorgelegd worden.

Op koers voor beoogde doelen

In de eerste helft van zijn financieel jaar was de vergelijkbare omzet van SuperGroup met 4,2 procent gedaald. De winst van de Britse groep daalde in die periode zelfs met 30 procent.

 

In het derde kwartaal, die liep tot 10 januari 2015, waren de cijfers echter opnieuw positief. De vergelijkbare omzet steeg toen met 12,4 procent en de totale retailomzet ging met 17,8 procent de hoogte in. De verkoop van SuperGroup werd in het derde kwartaal met name gestuwd door het koude weer en door gerichte promoties.

 


"Hoewel er nog 15 weken te gaan zijn in het huidige financiële jaar, onderlijnt deze prestatie het vertrouwen van de groep in het behalen van een winst van 60-65 miljoen pond (77-84 miljoen euro) voor het volledige jaar", liet SuperGroup weten in een reactie. In het vorige jaar behaalde SuperGroup een winst van 62 miljoen pond (80 miljoen euro) voor belastingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).