Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center | RetailDetail

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

 

E-reservaties en kinderspeelruimte

Op 17 februari opent Kiabi zijn vijfde Belgische winkel, anderhalf jaar na de intrede van de Noord-Franse discountmodeketen. De nieuwe winkel bevindt zich op de eerste verdieping van het Westland Shopping Center. Het is de derde vestiging in de regio Brussel, na openingen in de winkelcentra Docks Bruxsel en The Mint. Kiabi richt zich tot het hele gezin en doet dat in Westland Shopping Center met een belevingsconcept op 1.800 m². Shoppers vinden er onder meer een speelruimte voor kinderen, opladers voor de smartphone dichtbij de paskamers en een virtuele catalogus om te doorbladeren. 

 

“We werken met hybride winkelformules die zich vormen naar het gedrag en de wensen van de klanten op lokaal niveau. Dit concept is een gewoonte geworden voor onze klanten, die kiezen voor thuislevering als een artikel niet in de winkel beschikbaar is”, zegt country manager Aalrik Van Straten. Daarom is het in alle Belgische winkels van Kiabi ook mogelijk e-reservaties te volgen, artikelen online te reserveren of de stock van een andere winkel te raadplegen.

 

200 medewerkers in België

Voor Kiabi Westland heeft de formule veertig nieuwe mensen aangeworven. De selectie vond plaats begin januari via speedjobdating, een dynamische manier van rekruteren waarbij de kandidaten zeven minuten krijgen om hun potentiële werkgever te overtuigen van hun kwaliteiten en persoonlijkheid. Met de opening van deze vijfde winkel in België groeit het aantal medewerkers tot 200.

 

De keten werd in 1978 opgericht in Noord-Frankrijk en staat voor mode in alle maten en voor alle generaties, met kleding voor zowel baby’s en kinderen als (zwangere) vrouwen en mannen. De Franse marktleider stelt 10.000 mensen tewerk in vijftien landen en heeft een netwerk van 493 winkels, waarvan 151 buiten Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.