Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center | RetailDetail

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

 

E-reservaties en kinderspeelruimte

Op 17 februari opent Kiabi zijn vijfde Belgische winkel, anderhalf jaar na de intrede van de Noord-Franse discountmodeketen. De nieuwe winkel bevindt zich op de eerste verdieping van het Westland Shopping Center. Het is de derde vestiging in de regio Brussel, na openingen in de winkelcentra Docks Bruxsel en The Mint. Kiabi richt zich tot het hele gezin en doet dat in Westland Shopping Center met een belevingsconcept op 1.800 m². Shoppers vinden er onder meer een speelruimte voor kinderen, opladers voor de smartphone dichtbij de paskamers en een virtuele catalogus om te doorbladeren. 

 

“We werken met hybride winkelformules die zich vormen naar het gedrag en de wensen van de klanten op lokaal niveau. Dit concept is een gewoonte geworden voor onze klanten, die kiezen voor thuislevering als een artikel niet in de winkel beschikbaar is”, zegt country manager Aalrik Van Straten. Daarom is het in alle Belgische winkels van Kiabi ook mogelijk e-reservaties te volgen, artikelen online te reserveren of de stock van een andere winkel te raadplegen.

 

200 medewerkers in België

Voor Kiabi Westland heeft de formule veertig nieuwe mensen aangeworven. De selectie vond plaats begin januari via speedjobdating, een dynamische manier van rekruteren waarbij de kandidaten zeven minuten krijgen om hun potentiële werkgever te overtuigen van hun kwaliteiten en persoonlijkheid. Met de opening van deze vijfde winkel in België groeit het aantal medewerkers tot 200.

 

De keten werd in 1978 opgericht in Noord-Frankrijk en staat voor mode in alle maten en voor alle generaties, met kleding voor zowel baby’s en kinderen als (zwangere) vrouwen en mannen. De Franse marktleider stelt 10.000 mensen tewerk in vijftien landen en heeft een netwerk van 493 winkels, waarvan 151 buiten Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.