Kindermode Fred & Ginger naar buitenland met wholesale | RetailDetail

Kindermodemerk Fred & Ginger zet eerste buitenlandse stappen

Kindermodemerk Fred & Ginger zet eerste buitenlandse stappen
Foto: Fred & Ginger

Fred & Ginger, het Belgische kinderkledingmerk van FNG Groep, gaat nu ook het buitenland veroveren. De nieuwe herfst-wintercollectie wordt voor het eerst ook aan groothandelspartners aangeboden.

 

Stijgende vraag vanuit het buitenland

Er is stijgende vraag naar Fred & Ginger vanuit het buitenland, zegt de FNG Groep. Het merk waarmee het voor de modeholding allemaal begon, breidt daarom uit naar de groothandel - en zo ook naar de internationale markt. Tot nu toe was het kindermerk enkel beschikbaar in de eigen winkels in België, maar vanaf de herfst-wintercollectie 2018 komt daar dus verandering in.

 

Fred & Ginger werd opgericht in 2005 en betekende het startpunt voor FNG, vandaag een sterk groeiende Benelux-modegroep met activiteiten in heel Europa. Het label is er voor kinderen van 2-14 jaar en wordt nog steeds ontworpen door een team van Belgische designers. Met de groothandelslancering gaat ook een nieuwe exclusieve lijn met pyjama’s en een tassencollectie gepaard. 

 

Als lid van de Fair Wear Foundation worden op de productielocaties van Fred & Ginger regelmatig controles uitgevoerd om de arbeidsomstandigheden in de ateliers te checken. Fair Wear Foundation is een onafhankelijke organisatie die textielfabrikanten ondersteunt bij het verbeteren van de productieomstandigheden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Jeansketen Lake Side failliet verklaard

22/02/2018

Alle 28 winkels van de modeketen Lake Side zijn failliet verklaard. Zo komt waarschijnlijk een einde aan een bedrijf dat zes jaar geleden nog meer dan zeventig winkels had. De curator wil wel werk maken van een doorstart.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

Back to top