Kindermode Fred & Ginger naar buitenland met wholesale | RetailDetail

Kindermodemerk Fred & Ginger zet eerste buitenlandse stappen

Kindermodemerk Fred & Ginger zet eerste buitenlandse stappen
Foto: Fred & Ginger

Fred & Ginger, het Belgische kinderkledingmerk van FNG Groep, gaat nu ook het buitenland veroveren. De nieuwe herfst-wintercollectie wordt voor het eerst ook aan groothandelspartners aangeboden.

 

Stijgende vraag vanuit het buitenland

Er is stijgende vraag naar Fred & Ginger vanuit het buitenland, zegt de FNG Groep. Het merk waarmee het voor de modeholding allemaal begon, breidt daarom uit naar de groothandel - en zo ook naar de internationale markt. Tot nu toe was het kindermerk enkel beschikbaar in de eigen winkels in België, maar vanaf de herfst-wintercollectie 2018 komt daar dus verandering in.

 

Fred & Ginger werd opgericht in 2005 en betekende het startpunt voor FNG, vandaag een sterk groeiende Benelux-modegroep met activiteiten in heel Europa. Het label is er voor kinderen van 2-14 jaar en wordt nog steeds ontworpen door een team van Belgische designers. Met de groothandelslancering gaat ook een nieuwe exclusieve lijn met pyjama’s en een tassencollectie gepaard. 

 

Als lid van de Fair Wear Foundation worden op de productielocaties van Fred & Ginger regelmatig controles uitgevoerd om de arbeidsomstandigheden in de ateliers te checken. Fair Wear Foundation is een onafhankelijke organisatie die textielfabrikanten ondersteunt bij het verbeteren van de productieomstandigheden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.