Klanten Urban Outfitters worden beloond voor ‘reclame’ | RetailDetail

Klanten Urban Outfitters worden beloond voor ‘reclame’

Klanten Urban Outfitters worden beloond voor ‘reclame’

Urban Outfitters heeft een nieuwe versie van zijn app gelanceerd, die gebruikers beloont wanneer ze Urban Outfitters vermelden op sociale media. Zo kan het bedrijf ook een heleboel informatie over haar klanten verzamelen, terwijl het haar klanten tegelijkertijd kan belonen voor de medewerking.

Punten inruilen

De Urban On app van Urban Outfitters laat gebruikers toe om foto's van zichzelf, waarin ze kledij van de keten dragen, te uploaden. Die app wordt dan gekoppeld aan sociale media als Twitter en Facebook. Via de app zal het merk ook kunnen zien wanneer klanten in de winkels zijn, als ze inloggen via Foursquare, maar Urban Outfitters bekijkt nog in welke mate ze die informatie gaan gebruiken.

 

Telkens gebruikers van de app op die manier aandacht trekken voor Urban Outfitters, zullen ze punten krijgen van de keten. Die kunnen ze dan inruilen voor voordelen als vervroegde toegang tot producten, meldingen over toekomstige kortingen of zelfs concerttickets.

 

Het doel van de app is om zoveel mogelijk data te verzamelen en er tegelijkertijd de klant iets voor terug te geven. Moira Gregonis zegt wel dat het belangrijk is om niet opdringerig te zijn: "Ik denk niet dat iemand graag onderdeel van marketing is en als merk willen we ook niet opdringerig zijn", zegt ze aan Bloomberg Business Week.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.

Einde verhaal voor sportwebwinkel Athleteshop

02/07/2018

Sportwebwinkel Athleteshop heeft het faillissement aangevraagd. Al sinds begin dit jaar kwamen veel klachten binnen over te late en slechte leveringen, en nu zouden ook verschillende leveranciers de samenwerking hebben stopgezet.