Klanten Urban Outfitters worden beloond voor ‘reclame’

Klanten Urban Outfitters worden beloond voor ‘reclame’

Urban Outfitters heeft een nieuwe versie van zijn app gelanceerd, die gebruikers beloont wanneer ze Urban Outfitters vermelden op sociale media. Zo kan het bedrijf ook een heleboel informatie over haar klanten verzamelen, terwijl het haar klanten tegelijkertijd kan belonen voor de medewerking.

Punten inruilen

De Urban On app van Urban Outfitters laat gebruikers toe om foto's van zichzelf, waarin ze kledij van de keten dragen, te uploaden. Die app wordt dan gekoppeld aan sociale media als Twitter en Facebook. Via de app zal het merk ook kunnen zien wanneer klanten in de winkels zijn, als ze inloggen via Foursquare, maar Urban Outfitters bekijkt nog in welke mate ze die informatie gaan gebruiken.

 

Telkens gebruikers van de app op die manier aandacht trekken voor Urban Outfitters, zullen ze punten krijgen van de keten. Die kunnen ze dan inruilen voor voordelen als vervroegde toegang tot producten, meldingen over toekomstige kortingen of zelfs concerttickets.

 

Het doel van de app is om zoveel mogelijk data te verzamelen en er tegelijkertijd de klant iets voor terug te geven. Moira Gregonis zegt wel dat het belangrijk is om niet opdringerig te zijn: "Ik denk niet dat iemand graag onderdeel van marketing is en als merk willen we ook niet opdringerig zijn", zegt ze aan Bloomberg Business Week.

Tags: