Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies | RetailDetail

Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies

Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies

De Amerikaanse kledingketen Aeropostale heeft in het vierde kwartaal opnieuw een stevig verlies geleden. Het gaat daarom bekijken of het bedrijf moet geherstructureerd worden om de toekomst te verzekeren.

Waardeloos aandeel

In het vierde kwartaal was er bij Aeropostale sprake van een verlies van 21,7 miljoen dollar (19 miljoen euro). Dat is een flink pak meer dan een jaar eerder, toen de keten een verlies van 13,5 miljoen dollar (112 miljoen euro) moest incasseren.

 

Aeropostale gaat nu bekijken of het bedrijf moet herstructureren in een poging om jonge klanten opnieuw naar de winkels te lokken. Die kopen immers steeds meer online, wat nefast is voor de resultaten. Ook een verkoop van het bedrijf wordt niet uitgesloten.

 

Ondertussen doet de keten er alles aan om te vermijden dat het aandeel wordt geschrapt op de beurs van New York. De voorbije 12 maanden is de waarde van dat aandeel immers met 89 procent gedaald, waardoor het nu nog amper 29 cent waard is. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.