Kledingketen Cora Kemperman failliet | RetailDetail

Kledingketen Cora Kemperman failliet

Kledingketen Cora Kemperman failliet

De Nederlandse modeketen Cora Kemperman is failliet, dat heeft de oprichtster bevestigd. In Nederland runde de groep nog vijf boetieks, in België drie. Die sluiten allemaal de deuren.

 

"Gebrek aan ervaring"

In België heeft Cora Kemperman een vestiging in Antwerpen, Brussel en Gent; in Nederland zijn er winkels in Arnhem, Breda, Maastricht, Rotterdam en Utrecht. Die gaan nu allemaal dicht, net als de webshop waarop alvast geen bestellingen meer mogelijk zijn "wegens een technische storing".

 

In NRC Handelsblad bevestigt oprichtster Kemperman dat de leveranciers op de hoogte zijn gebracht en dat er al een curator is aangesteld. Volgens Kemperman waren er in maart al problemen. Eind mei sloot een eerste winkel - die aan de Leidsestraat in Amsterdam - de deuren. Een gebrek aan ervaring zou de huidige organisatie de das hebben omgedaan, klinkt het.

 

Ontwerpster Cora Kemperman startte haar damesmodeketen in 1995. Die richtte zich op een specifieke doelgroep ‑ vooral vrouwen tussen de 40 en 60 jaar ‑ met opvallende, vaak wijde kleding. In 2012 ging Kemperman met pensioen en verkocht ze het moederbedrijf Lafalda ‑ dat toen een omzet van ongeveer 10 miljoen euro draaide ‑ aan haar nicht Saskia Kemperman en onderneemster Brigitte de Wilde. Het is niet bekend hoeveel omzet de winkels nu nog draaiden. Evenmin is bekend hoeveel schulden er zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.