Kledingketen Dany-May failliet verklaard | RetailDetail

Kledingketen Dany-May failliet verklaard

Kledingketen Dany-May failliet verklaard

De Antwerpse kledingketen Dany-May heeft het faillissement aangevraagd. De vestigingen in Brasschaat, Schilde en Antwerpen (2) zijn al een week gesloten, maar nu legt het bedrijf dus ook volledig de boeken neer.

Combinatie van verschillende factoren

Dany-May opende in 1979 zijn eerste filiaal op de Teniersplaats in Antwerpen en verkocht vooral mode van luxemerken, zoals Jimmy Choo, Balmain en Moschino. Eind vorig jaar kondigde zaakvoerde Terrence De Witte al aan dat Dany-May zich zou terugtrekken uit de stad en een nieuw filiaal zou openen in Brasschaat.

 

“Ondertussen had Dany-May nog een vestiging in Brasschaat, een in Schilde en twee in Antwerpen, waaronder een mannenboetiek”, zegt Jean ­Hendrickx, de curator die is aangesteld om het faillissement af te handelen. “De vestigingen zijn sinds 31 januari gesloten en alle acht personeelsleden zijn ontslagen. Het faillissement is het gevolg van een combinatie van wegenwerken, de algemene crisis en terreurdreiging.” Omwille van die wegenwerken was Dany-May in Antwerpen al verhuisd van de Leien naar de Quellinstraat, maar bleek ook daar niet voldoende bereikbaar voor de klanten.

 

Momenteel wordt er nog bekeken wat de volgende stap is. Mogelijk wordt er gezocht naar een overnemer, maar het kan ook dat er een grote uitverkoop komt om de resterende voorraad van de hand te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.