Kleine terugval voor Hermès in vierde kwartaal | RetailDetail

Kleine terugval voor Hermès in vierde kwartaal

Kleine terugval voor Hermès in vierde kwartaal
Shutterstock

In het vierde kwartaal van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 0,4% gedaald, maar over het hele jaar kon het bedrijf toch pronken met een groei van 7%. Bovendien lagen de marges hoger dan een jaar eerder.

 

Groei in alle regio’s

De totale omzet van Hermès kwam in 2017 uit op 5,549 miljard euro, bij gelijke wisselkoersen een groei van 9% ten opzichte van een jaar eerder. Na wisselkoerseffecten was er nog sprake van een groei van 7%. In het vierde kwartaal steeg de omzet bij gelijke wisselkoersen met 4,6%, maar na wisselkoerseffecten was er wel een kleine daling van 0,4%.

 

De groei in het voorbije boekjaar is te danken aan groei in alle regio’s: zo steeg de omzet in Azië (exclusief Japan) met 11%, terwijl ook in Japan de omzet met 4% steeg. In Noord- en Zuid-Amerika ging Hermès er met 8% op vooruit, vooral dankzij sterke prestaties in de Verenigde Staten. In Europa tot slot kwam de omzet 8% hoger uit, dankzij de opening van een aantal nieuwe winkels in Londen, München en Kopenhagen. Ook de verschillende segmenten binnen het bedrijf deden het goed: de parfumdivisie en de lederwarendivisie groeiden met 10%, en ‘ready-to-wear & accessories’ ging er met 9% op vooruit.

 

Hermès geeft de volledige cijfers voor 2017 pas vrij op 21 maart, maar licht wel al een tipje van de sluier op. Zo verwacht het dat de marges hoger zullen uitvallen dan een jaar eerder. Er wordt ook werk gemaakt van een nieuwe website, die aan het einde van het eerste kwartaal wordt gelanceerd in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.