Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels
Facebook Komono

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

 

Al in meer dan 50 landen

Het gaat snel voor Komono, het bedrijf van ‘Belgian fashion ondernemers van het jaar’ Anton Janssens en Raf Maes. Het duo startte in 2009 met brillen en voegde daar later horloges aan toen. Het label is intussen in meer dan vijftig landen te koop en draaide in 2016 een omzet van om en bij de 16 miljoen euro.

 

Na een eigen webshop opende Komono vorig jaar een eerste eigen winkel aan de Antwerpse Lombardenvest. Intussen staat de teller al op vijf, want ook in Brussel (Dansaertstraat), Amsterdam (Elandsgracht), Tokio en Madrid is het accessoirelabel intussen actief. “De flagshipstores in Nederland en België hebben we in eigen beheer. Voor de overige landen werken we samen met een lokale partner”, zegt Janssens. “De shops zijn ontzettend belangrijk voor ons om een groter verhaal te vertellen en het merk in al zijn facetten te tonen aan het grote publiek. We willen de volledige Komono-ervaring aanbieden.”

 

Het duo wil dit jaar nog Barcelona, Parijs, Londen, Stockholm en Berlijn aan dat lijstje toevoegen. “Daarnaast zijn we ook een hub aan het opzetten in Hongkong. Tot nu toe werd de Aziatische markt bediend vanuit België, maar binnenkort zullen we deze regio nog beter kunnen opvolgen”, zegt Janssens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).