Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti | RetailDetail

Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti

Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti
Shutterstock

Het Franse modehuis Berluti, onderdeel van luxeconcern LVMH, heeft de Belg Kris Van Assche aangeduid als de nieuwe creatief directeur. Hij volgt in die functie Haider Ackermann op, die het modemerk verlaat.

 

Stoelendans

Van Assche blijft zo toch verbonden met LVMH, nadat hij in maart gestopt was als artistiek directeur van de mannencollecties bij Christian Dior, dat ook in handen is van de Franse groep. Daar was hij maar liefst 11 jaar aan de slag geweest. Hij wordt bij Dior Homme opgevolgd door Kim Jones, die overstapt van Louis Vuitton, ook al onderdeel van LVMH. Dat schrijft De Tijd.

 

“Ik heb altijd bruggen willen bouwen tussen de savoir-faire, het erfgoed van het huis en mijn hedendaagse visie. Antoine Arnault sprak over zijn ambities voor Berluti en het is met groot plezier dat ik deze nieuwe uitdaging accepteer die perfect past bij mijn eigen wil en visie,” aldus Van Assche in een persbericht.

 

Met de komst van Van Assche moet er een frisse wind komen bij Berluti, waar Ackermann na amper twee jaar opzij wordt geschoven. De Colombiaans-Franse ontwerper is net als Van Assche opgeleid op de Antwerpse Modeacademie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.