Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti | RetailDetail

Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti

Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti
Shutterstock

Het Franse modehuis Berluti, onderdeel van luxeconcern LVMH, heeft de Belg Kris Van Assche aangeduid als de nieuwe creatief directeur. Hij volgt in die functie Haider Ackermann op, die het modemerk verlaat.

 

Stoelendans

Van Assche blijft zo toch verbonden met LVMH, nadat hij in maart gestopt was als artistiek directeur van de mannencollecties bij Christian Dior, dat ook in handen is van de Franse groep. Daar was hij maar liefst 11 jaar aan de slag geweest. Hij wordt bij Dior Homme opgevolgd door Kim Jones, die overstapt van Louis Vuitton, ook al onderdeel van LVMH. Dat schrijft De Tijd.

 

“Ik heb altijd bruggen willen bouwen tussen de savoir-faire, het erfgoed van het huis en mijn hedendaagse visie. Antoine Arnault sprak over zijn ambities voor Berluti en het is met groot plezier dat ik deze nieuwe uitdaging accepteer die perfect past bij mijn eigen wil en visie,” aldus Van Assche in een persbericht.

 

Met de komst van Van Assche moet er een frisse wind komen bij Berluti, waar Ackermann na amper twee jaar opzij wordt geschoven. De Colombiaans-Franse ontwerper is net als Van Assche opgeleid op de Antwerpse Modeacademie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.