La Fille d'O lanceert kledingcollectie | RetailDetail

La Fille d'O lanceert kledingcollectie

La Fille d'O lanceert kledingcollectie

Murielle Scherre, de ontwerpster achter lingeriemerk La Fille d’O, heeft bekend gemaakt dat het merk ook een eigen kledingcollectie zal lanceren. De eerste volwaardige collectie zal in januari in Parijs voorgesteld worden.

Genderneutraal en enkel zwart

Net als bij haar lingerie zal Scherre dat volledig op haar eigen manier doen: de collectie, die de naam Homage zal dragen, is enkel in het zwart te verkrijgen en is volledig genderneutraal. “Het idee is om kleding op mensenmaat te maken. Of die mens vrouw of man is, maakt niet uit”, zegt ze aan De Tijd.

 

Daarnaast blijft de aandacht ook gaan naar duurzame grondstoffen en eerlijke productie, maar toch wordt de kleding niet als de lingerie volledig in België gemaakt. “De knitwear wordt in Peru gemaakt met alpacawol. Daarnaast zullen we hier in onze Belgische ateliers de Indiase handgesponnen en -geweven stof khadi gebruiken. We gaan ook Belgisch linnen proberen te combineren met denim van het duurzame Londense bedrijf Blackhorse Lane en samenwerken met de Nederlandse leerlooierij Ecco.”

 

Strijd tegen namaak

La Fille d’O opende onlangs ook een tweede winkel, ditmaal in Antwerpen. “Een fysieke winkel heeft ook in deze e-commercetijden zin. Zeker voor lingerie. Je weet pas of een beha goed zit en aanvoelt als je die hebt aangedaan.”

 

Scherre is daarnaast ook op zoek naar manieren om er voor te zorgen dat haar ontwerpen niet worden nagemaakt door de grote ketens. Daarbij wil ze onder andere de tijd tussen ontwerp en verkoop drastisch inkorten. “Een nog te ontwikkelen idee is dat we de klant rechtstreeks een nieuw ontwerp tonen en beloven dat we over drie weken een op maat gemaakt product kunnen leveren”, zegt Scherre.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.