La Redoute kiest voor fysieke winkels in België | RetailDetail

La Redoute kiest voor fysieke winkels in België

La Redoute kiest voor fysieke winkels in België
Shutterstock

De Franse online retailer La Redoute gaat binnenkort fysieke winkels openen in België. Het bedrijf heeft momenteel al 11 winkels in Frankrijk en wil dat concept nu ook uitbreiden naar andere landen.

Zwitserland en België

Niet enkel België mag binnenkort winkels verwachten, La Redoute denkt ook aan Zwitserland. In België mikt La Redoute op grote steden zoals Brussel of Antwerpen, dat zegt Sandrine Guichard, directeur Maison & Décoration, Retail en B2B bij La Redoute in een interview met Gondola.

 

La Redoute ging 90 jaar geleden van start met de bekende catalogus en maakte in 1998 de stap naar de online wereld. Sindsdien is het uitgegroeid tot een belangrijke e-commercespeler in Frankrijk en ook in België is La Redoute nog steeds een bekende naam. Momenteel haalt La Redoute meer dan 90 procent van zijn omzet uit online verkoop. In 2015 werd in Frankrijk de eerste winkel geopend en sindsdien kwamen er daar nog eens tien bij.

 

Vorige zomer kwam La Redoute voor het grootste deel in handen van Galeries Lafayette. Toen werd al de ambitie uitgesproken om internationaal verder uit te breiden. Het doel daarbij is om tegen 2021 een omzet van meer dan 1 miljard euro te halen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.