La Redoute lanceert collectie van zes jonge Franse modeontwerpers

La Redoute lanceert collectie van zes jonge modeontwerpers

La Redoute lanceert collectie van zes jonge modeontwerpers

La Redoute heeft voor de herfst- en wintercollectie van 2016 zes jonge Franse modeontwerpers de kans gegeven om een eigen collectie te ontwerpen voor La Redoute Madame. De verschillende stukken worden samengebracht in één capsulecollectie.

 

Franse stijl

“Voor de herfst/winter 2016 brengen zes jonge modeontwerpers hun eigen interpretatie van de Franse stijl, speciaal voor La Redoute Madame. Het resultaat: unieke garderobes die elk op hun manier een van de vele facetten van de Franse vrouw belichten”, beschrijft La Redoute de collectie.

 

De eerste ontwerpster in de groep is Coralie Marabelle, die al voor de tweede keer samenwerkt met La Redoute. Zij heeft onder andere ervaring opgedaan bij Alexander McQueen, Maison Hermès en Maison Margiela.

 

Ook het kledingmerk L’Herbe Rouge, dat in 2008 werd opgericht door Arielle Levy en Thibaud Decroo, heeft enkele kledingstukken ontworpen voor de collectie. “Atelier Bartavelle creëert exclusief voor La Redoute Madame een garderobe samengesteld uit strakke maar kleurrijke basics”, staat te lezen in het persbericht.

 

Daarnaast werken ook Louis Gabriel Nouchi, Atelier Bartavelle, Inès Olympe Mercadal en Isabelle Thomas mee aan de speciale collectie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.