Le Temps des Cerises voegt alle collecties onder één merk | RetailDetail

Le Temps des Cerises voegt alle collecties onder één merk

Le Temps des Cerises voegt alle collecties onder één merk

De Franse groep Le Temps des Cerises heeft besloten om al zijn verschillende merken samen te voegen onder één overkoepelend merk. De voorbije jaren fungeerden die vooral naast elkaar, maar binnenkort worden ze samengebracht onder Le Temps des Cerices.

 

Merknaam Japan Rags verdwijnt

Le Temps des Cerises was oorspronkelijk een merk dat enkel voor vrouwen kleding maakte, maar al snel werd er besloten om ook collecties te maken voor mannen onder de naam Japan Rags en voor kinderen onder de naam Le Temps des Cericses Junior en Japan R*gs. Vanaf de volgende herfst- en wintercollectie zullen alle collecties echter verschijnen onder het merk Le Temps des Cerises.

 

Het bedrijf werd in 1998 opgericht door Lylian Richardière, die momenteel nog steeds aan het hoofd van Le Temps des Cerises staat. Zijn collecties staan vooral bekend vanwege hun vintage look.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.