Le Temps des Cerises voegt alle collecties onder één merk | RetailDetail

Le Temps des Cerises voegt alle collecties onder één merk

Le Temps des Cerises voegt alle collecties onder één merk

De Franse groep Le Temps des Cerises heeft besloten om al zijn verschillende merken samen te voegen onder één overkoepelend merk. De voorbije jaren fungeerden die vooral naast elkaar, maar binnenkort worden ze samengebracht onder Le Temps des Cerices.

 

Merknaam Japan Rags verdwijnt

Le Temps des Cerises was oorspronkelijk een merk dat enkel voor vrouwen kleding maakte, maar al snel werd er besloten om ook collecties te maken voor mannen onder de naam Japan Rags en voor kinderen onder de naam Le Temps des Cericses Junior en Japan R*gs. Vanaf de volgende herfst- en wintercollectie zullen alle collecties echter verschijnen onder het merk Le Temps des Cerises.

 

Het bedrijf werd in 1998 opgericht door Lylian Richardière, die momenteel nog steeds aan het hoofd van Le Temps des Cerises staat. Zijn collecties staan vooral bekend vanwege hun vintage look.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.