Les Hommes opent eerste flagship in China

Les Hommes opent eerste flagship in China

Les Hommes opent eerste flagship in China

Les Hommes, het modemerk van het Antwerpse ontwerpersduo Tom Notte en Bart Vandebosch, heeft donderdag zijn eerste winkel in China geopend. Die ligt in Sanlitun, de hipste buurt van Peking.

"Celebrityhub van China"

Les Hommes had al twee eigen winkels: één in Antwerpen en sinds 2004 ook één in Milaan. Nu start het label de verovering van Azië vanuit China: "Je wordt als merk pas echt au sérieux genomen in China als je er een flagshipstore hebt. De luxeshoppingstraten van Peking zijn een venster op de hele Aziatische wereld. Als je het daar maakt, kan je het in heel Azië maken."

 

Al had het duo nóg een reden om voor Peking te kiezen: "Peking, en niet Sjanghai of Hongkong, is de celebrityhub van China”, zegt Vandebosch in het Belang van Limburg. “In de wijk waar onze winkel ligt, wonen de meeste sterren: acteurs, zangers… De perfecte locatie, want zij geven het grote geld uit. We liggen tussen boetieks van Alexander Wang, Givenchy, Armani, Louboutin en Balmain. Het is een soort shoppingcenter in openlucht.”

 

Voor de start van hun Chinese avontuur heeft het modeduo wel wat aanpassingen doorgevoerd: " We hebben het concept van onze winkels in Antwerpen en Milaan verdergezet, mits enkele aanpassingen aan de Chinese cultuur en winkelgewoontes. Zo hebben Chinezen graag enorme paskamers met een hele ruime sofa, waar ze alle plaats hebben om te passen en te kiezen. Het mocht ook geen te donkere winkel zijn. Verder hebben we rekening moeten houden met hoe de rekken geplaatst werden: dat moest op een bepaalde manier, volgens hun traditie.”

 

Het duo achter Les Hommes koestert grootse plannen in China: tegen de komende winter moet een tweede winkel de deuren openen in Sjanghai. "Binnen de vijf jaar zouden we twintig winkels in China willen hebben", klinkt het ambitieus. Op termijn ziet Les Hommes ruimte voor een vijftigtal eigen winkels in heel Azië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.