Les Soeurs opent permanente winkel in Antwerpen​ | RetailDetail

Les Soeurs opent permanente winkel in Antwerpen​

Les Soeurs opent permanente winkel in Antwerpen​
Foto Boy Pijls

Les Soeurs, dat juwelen en kleding verkoopt, opent op 22 september in Antwerpen een derde winkel. Vorig jaar had de onderneming van Clio, Kay en Julie Hendrickx al een pop-upwinkel in hetzelfde pand.

Van pop-up naar permanent

De nieuwe permanente winkel past in de strategie van de ondernemende zussen: de komende vijf jaar willen ze in de Benelux een netwerk van een tiental winkels uitbouwen onder het logo van Les Soeurs. Er zijn inmiddels al permanente vestigingen in Hasselt en Knokke.

 

Het aanbod van Les Soeurs bestaat uit juwelen, accessoires, kleding- en interieurstukken tegen betaalbare prijzen van 5 à 35 euro, die de zussen meebrengen van hun reizen over heel de wereld. Aanvankelijk verkochten ze die uitsluitend via het internet, maar de ervaring leerde hen dat fysieke winkels een mooie aanvulling zouden zijn in hun commerciële strategie. “Het gemak van ongedwongen shoppen vanuit je luie zetel, om dan toch te eindigen in de paskamer met de service na verkoop", heet het.

 

"We zien wel waar we geraken. We weten waar we naartoe willen maar het is toch steeds een beetje tasten in het duister en durven risico's nemen. We wandelen gewoon stevig vooruit totdat we met onze kop tegen de muur knallen", laten ze nog optekenen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.