Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt | RetailDetail

Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt

Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt

Volgend jaar brengt het jeansmerk Levi’s een nieuwe jas op de markt, voorzien van sensoren die zijn ontwikkeld door Project Jacquard van Google. De jas zal verbonden kunnen worden met onder andere een smartphone.

 

Ingebouwde sensoren

De samenwerking tussen Levi’s en Google werd een jaar geleden al aangekondigd en het resultaat van die samenwerking is enkele dagen geleden getoond. De jas van Levi’s zal sensoren bevatten, die het mogelijk maken om met handgebaren bepaalde taken uit te voeren. Zo kan bijvoorbeeld muziek, die op een smartphone wordt afgespeeld, via de jas bediend worden.

 

De jas kan daarnaast ook feedback geven aan de drager door trillingen. Zo kan het de richting aangeven wanneer een routeplanner wordt gevolgd of kan het een melding doorgeven die binnen is gekomen op de smartphone.

 

Nog eind dit jaar wordt de jas in beperkte oplage op de markt gebracht. Volgend jaar moet het geconnecteerde kledingstuk dan voor het grote publiek beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.