Levi's bouwt winkel uit tweedehandsmaterialen | RetailDetail

Levi's bouwt winkel uit tweedehandsmaterialen

Levi's bouwt winkel uit tweedehandsmaterialen

De nieuwe brandstore van Levi's in Amsterdam is op unieke wijze ingericht: de winkelontwerpers hebben enkel tweedehandsmaterialen gebruikt. Dat schrijft de publicatie Frame Magazine, maar ook de invloedrijke trendblog PSFK.com toonde zich al onder de indrukvan het originele winkelconcept.

"Het eerste concept zag er goed uit op papier, maar toen we enkele prototypes fabriceerden, voelde het gewoon niet juist", zegt Kenneth Jaworski van Como Park. Het ontwerp overschreed bovendien het beschikbare budget. 'We hadden geluk dat een aantal vergunningen op zich lieten wachten, waardoor we de kans kregen het hele ontwerp opnieuw te evalueren. Daarop veranderden we volledig van mening en hebben de winkelinrichting helemaal opnieuw ontworpen."

 

Cosmo Park loste het budgetprobleem op door een groot deel van de verlichting en het hout te gebruiken die eerder waren ingezet bij de stand van Levi's op de modebeurs Bread and Butter. Daarnaast doorzochten de ontwerpers Amsterdam op zoek naar gebruikte materialen, zoals oude deuren, fietsen en meubels. Die aanpak heeft geleid tot een uniek ontwerp, dat volgens Cosmo Park goed past bij het karakter van de stad Amsterdam. Zo werden bijvoorbeeld gebruikte deuren gemonteerd op oude kerkbanken als tafel waarop de spijkerbroeken kunnen worden neergelegd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.