Levi's bouwt winkel uit tweedehandsmaterialen

Levi's bouwt winkel uit tweedehandsmaterialen

De nieuwe brandstore van Levi's in Amsterdam is op unieke wijze ingericht: de winkelontwerpers hebben enkel tweedehandsmaterialen gebruikt. Dat schrijft de publicatie Frame Magazine, maar ook de invloedrijke trendblog PSFK.com toonde zich al onder de indrukvan het originele winkelconcept.

"Het eerste concept zag er goed uit op papier, maar toen we enkele prototypes fabriceerden, voelde het gewoon niet juist", zegt Kenneth Jaworski van Como Park. Het ontwerp overschreed bovendien het beschikbare budget. 'We hadden geluk dat een aantal vergunningen op zich lieten wachten, waardoor we de kans kregen het hele ontwerp opnieuw te evalueren. Daarop veranderden we volledig van mening en hebben de winkelinrichting helemaal opnieuw ontworpen."

 

Cosmo Park loste het budgetprobleem op door een groot deel van de verlichting en het hout te gebruiken die eerder waren ingezet bij de stand van Levi's op de modebeurs Bread and Butter. Daarnaast doorzochten de ontwerpers Amsterdam op zoek naar gebruikte materialen, zoals oude deuren, fietsen en meubels. Die aanpak heeft geleid tot een uniek ontwerp, dat volgens Cosmo Park goed past bij het karakter van de stad Amsterdam. Zo werden bijvoorbeeld gebruikte deuren gemonteerd op oude kerkbanken als tafel waarop de spijkerbroeken kunnen worden neergelegd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top