Levi's bouwt winkel uit tweedehandsmaterialen

Levi's bouwt winkel uit tweedehandsmaterialen

De nieuwe brandstore van Levi's in Amsterdam is op unieke wijze ingericht: de winkelontwerpers hebben enkel tweedehandsmaterialen gebruikt. Dat schrijft de publicatie Frame Magazine, maar ook de invloedrijke trendblog PSFK.com toonde zich al onder de indrukvan het originele winkelconcept.

"Het eerste concept zag er goed uit op papier, maar toen we enkele prototypes fabriceerden, voelde het gewoon niet juist", zegt Kenneth Jaworski van Como Park. Het ontwerp overschreed bovendien het beschikbare budget. 'We hadden geluk dat een aantal vergunningen op zich lieten wachten, waardoor we de kans kregen het hele ontwerp opnieuw te evalueren. Daarop veranderden we volledig van mening en hebben de winkelinrichting helemaal opnieuw ontworpen."

 

Cosmo Park loste het budgetprobleem op door een groot deel van de verlichting en het hout te gebruiken die eerder waren ingezet bij de stand van Levi's op de modebeurs Bread and Butter. Daarnaast doorzochten de ontwerpers Amsterdam op zoek naar gebruikte materialen, zoals oude deuren, fietsen en meubels. Die aanpak heeft geleid tot een uniek ontwerp, dat volgens Cosmo Park goed past bij het karakter van de stad Amsterdam. Zo werden bijvoorbeeld gebruikte deuren gemonteerd op oude kerkbanken als tafel waarop de spijkerbroeken kunnen worden neergelegd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top