Levi's bouwt winkel uit tweedehandsmaterialen

Levi's bouwt winkel uit tweedehandsmaterialen

De nieuwe brandstore van Levi's in Amsterdam is op unieke wijze ingericht: de winkelontwerpers hebben enkel tweedehandsmaterialen gebruikt. Dat schrijft de publicatie Frame Magazine, maar ook de invloedrijke trendblog PSFK.com toonde zich al onder de indrukvan het originele winkelconcept.

"Het eerste concept zag er goed uit op papier, maar toen we enkele prototypes fabriceerden, voelde het gewoon niet juist", zegt Kenneth Jaworski van Como Park. Het ontwerp overschreed bovendien het beschikbare budget. 'We hadden geluk dat een aantal vergunningen op zich lieten wachten, waardoor we de kans kregen het hele ontwerp opnieuw te evalueren. Daarop veranderden we volledig van mening en hebben de winkelinrichting helemaal opnieuw ontworpen."

 

Cosmo Park loste het budgetprobleem op door een groot deel van de verlichting en het hout te gebruiken die eerder waren ingezet bij de stand van Levi's op de modebeurs Bread and Butter. Daarnaast doorzochten de ontwerpers Amsterdam op zoek naar gebruikte materialen, zoals oude deuren, fietsen en meubels. Die aanpak heeft geleid tot een uniek ontwerp, dat volgens Cosmo Park goed past bij het karakter van de stad Amsterdam. Zo werden bijvoorbeeld gebruikte deuren gemonteerd op oude kerkbanken als tafel waarop de spijkerbroeken kunnen worden neergelegd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top