Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

 

208,7 miljoen euro omzet

De omzet groeide in 2017 met 1% en zelfs met 1,8% bij constante wisselkoersen. Daarmee doet de groep boven merken als Marie Jo, PrimaDonna en Andres Sarda het iets beter dan de analisten hadden verwacht: Degroof Petercam bijvoorbeeld had gerekend op 207,3 miljoen euro. De vergelijkbare omzet daalde als gevolg van wisselkoerseffecten zo’n 0,7%.

 

De groothandelstak kromp een beetje (-0,3%), terwijl de retailpoot (met o.a. Rugby & Peller en het Nederlandse Lincherie) een vergelijkbare groei van 4,2% liet optekenen. Op de definitieve resultaten en de winstcijfers is het nog wachten tot 27 februari.