Lidl brengt lingerie op de markt | RetailDetail

Lidl brengt lingerie op de markt

Lidl brengt lingerie op de markt

Supermarktketen Lidl brengt eind deze maand een eigen lingeriecollectie op de markt. Slipjes en bh's zullen verkocht worden voor het zachte prijsje van ongeveer 5 euro. De collectie bevat naast lingerie ook juwelen.

Inspiratie Venetië

'See you in Venice', zo heet de nieuwe lentecollectie van de Duitse supermarktketen. De collectie is dan ook geïnspireerd door de Italiaanse stad. Naast enkele setjes lingerie lanceert Lidl ook juwelen in dezelfde collectie.


Lidl is al een tijdje bezig met de verkoop van kleding, maar de stap naar lingerie is toch enigszins verrassend te noemen. Het is nu eenmaal niet iets wat onmiddellijk verwacht wordt bij een discounter.


De collectie ligt vanaf eind februari in de winkels in Engeland, Wales en Schotland. Vanaf 9 maart zal ze ook te vinden zijn in de vestigingen in België - met uitzondering van de juwelen - en ook de Nederlandse winkels zullen de setjes verkopen. Zoals steeds bij Lidl is de collectie beschikbaar zolang de voorraad strekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.