Lidl opent pop-up modeboetiek | RetailDetail

Lidl opent pop-upmodeboetiek

Lidl opent pop-upmodeboetiek
Foto: Lidl

Textiel is een groeiende categorie voor foodretailer Lidl: met een tijdelijke winkel in Hamburg wil de discounter de aandacht vestigen op zijn modeaanbod voor dames onder het huismerk Esmara.  

Tussen de luxemerken

Wat hebben de fooddiscounters in exclusieve mode gezien? Na de opmerkelijke samenwerking tussen Aldi en modeontwerper Jette Joop is het nu Lidl dat zijn modeaanbod nadrukkelijk in de kijker wil zetten. De retailer opent een pop-upwinkel in de chicste winkelstraat van Hamburg, de Neuer Wall, waar luxemerken als Prada en Gucci thuis zijn. 

 

Gedurende tien dagen zal Lidl hier zijn modelijn Esmara tonen. Uiteraard wil de retailer hiermee vooral de aandacht trekken: “Het is ons niet in de eerste plaats om zakencijfer te doen”, verklaart inkoopdirecteur Jan Bock aan Handelsblatt. 

 

Breder publiek aanspreken

Lidl wil een breder publiek aanspreken met deze actie en rekent erop dat meer klanten (vooral vrouwen, nog steeds) naast voeding ook textiel zullen kopen in zijn winkels. Consumenten combineren immers steeds vaker merkenmode met goedkopere fastfashion van bijvoorbeeld H&M, Zara of een supermarktketen. Volgens een ranking van het vakblad Textilwirtschaft is Lidl in Duitsland de achtste textielverkoper, net voor Aldi. Sinds 2012 heeft de discounter de omzet van zijn damesmodemerk Esmara verdubbeld. 

 

De prijzen van de nieuwe collectie variëren van 5,99 euro voor een sjaal tot 49,99 euro voor een kasjmier trui. De producten zullen later deze maand in alle Duitse Lidl-filialen verkocht worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.