Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel | RetailDetail

Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel

Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel

Lingerieformule Lincherie heeft het exclusieve recht gekregen om een 3D-scanspiegel in de paskamers te gebruiken. European Patent Office (EPO) heeft een patent voor 20 jaar verleend aan moederbedrijf Van de Velde.

 

Kiezen juiste maat gemakkelijker

De spiegel adviseert de klant met 3D-meettechnologie over de juiste beha. De komst van de 3D-scanspiegel maakt zo het kiezen van de juiste maat beha gemakkelijker. De spiegel met geïntegreerde 3D-meettechnologie maakt in een minuut 140 metingen van het bovenlichaam en vertaalt dit door naar de maat van de beha.

 

De spiegel geeft ook aan hoe verschillende merken passen en welke modellen en maten er op voorraad zijn in de winkel. De klant kan tevens foto’s maken met de spiegel om diverse bh’s te vergelijken. Vervolgens sla je via de Shape-ID de klantgegevens op voor toekomstige bezoeken.

 

Ruim zeventig procent van de vrouwen draagt een verkeerde maat beha. Lincherie wil dit percentage omlaag brengen met het geven van persoonlijk advies en een beha die past bij de leefstijl van de vrouw.

 

Lincherie introduceerde de spiegel eind 2014 voor het eerst in de vestiging in Amsterdam. Hij is nu tot eind augustus in gebruik bij onder meer Lincherie in Sluis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.