Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel | RetailDetail

Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel

Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel

Lingerieformule Lincherie heeft het exclusieve recht gekregen om een 3D-scanspiegel in de paskamers te gebruiken. European Patent Office (EPO) heeft een patent voor 20 jaar verleend aan moederbedrijf Van de Velde.

 

Kiezen juiste maat gemakkelijker

De spiegel adviseert de klant met 3D-meettechnologie over de juiste beha. De komst van de 3D-scanspiegel maakt zo het kiezen van de juiste maat beha gemakkelijker. De spiegel met geïntegreerde 3D-meettechnologie maakt in een minuut 140 metingen van het bovenlichaam en vertaalt dit door naar de maat van de beha.

 

De spiegel geeft ook aan hoe verschillende merken passen en welke modellen en maten er op voorraad zijn in de winkel. De klant kan tevens foto’s maken met de spiegel om diverse bh’s te vergelijken. Vervolgens sla je via de Shape-ID de klantgegevens op voor toekomstige bezoeken.

 

Ruim zeventig procent van de vrouwen draagt een verkeerde maat beha. Lincherie wil dit percentage omlaag brengen met het geven van persoonlijk advies en een beha die past bij de leefstijl van de vrouw.

 

Lincherie introduceerde de spiegel eind 2014 voor het eerst in de vestiging in Amsterdam. Hij is nu tot eind augustus in gebruik bij onder meer Lincherie in Sluis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).