Lincherie meet borsten in 3D | RetailDetail

Lincherie meet borsten in 3D

Lincherie meet borsten in 3D

Geen gênante vragen meer bij het passen van een beha: lingerieketen Lincherie installeert in haar paskamers een 3D-meettoestel dat meteen de juiste cupmaat aangeeft. De eerste scanner komt in de winkel aan het Gelderlandplein in Amsterdam.

140 meetpunten in een minuut

Het toestel wordt in de spiegel van de paskamer geïntegreerd. Daar maakt de scanner in minder dan een minuut 140 metingen van het bovenlichaam, waarna de perfecte maat wordt opgegeven. Tegelijk krijgt de klant een aantal suggesties van merken en modellen uit de winkel aangereikt. Lincherie heeft een patent aangevraagd op het 3D-meetsysteem.

 

Het automatische meten heeft als voordeel dat de dames er het winkelpersoneel niet meer moeten bijroepen en ze in alle discretie hun keuze kunnen maken. Het moet een oplossing bieden voor een wijdverspreid probleem: zeven op de tien vrouwen zouden de verkeerde beha-maat dragen.

 

Lincherie zegt de foto’s niet te bewaren, maar als de klant erom verzoekt kunnen de meetgegevens opgeslagen worden voor een volgend bezoek.

 

Als de eerste test succesvol is, kan de scanner ook worden uitgerold naar de 28 andere winkels van de keten in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.