Lingerieketen Hunkemöller in Amerikaanse handen | RetailDetail

Lingerieketen Hunkemöller in Amerikaanse handen

Lingerieketen Hunkemöller in Amerikaanse handen

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller heeft een nieuwe eigenaar. De Amerikaanse investeerder Carlyle Group nam de groep voor een niet nader genoemd bedrag over van het Franse PAI Partners. Hunkemöller stond al een aantal maanden in de etalage.


Sycamore Partners vist achter het net

Deze zomer zag het er nog naar uit dat Hunkemöller zou worden verkocht aan Sycamore Partners, ook al een Amerikaanse investeerder. Daarbij circuleerde een bedrag van 440 miljoen euro, maar begin september ontkende Hunkemöller-topman Philip Mountford dat de verkoop rond was.

 

Nu blijkt dat niet Sycamore Partners maar een ander Amerikaans investeringsfonds, Carlyle Group, Hunkemöller overneemt. Hoeveel de nieuwe eigenaar op tafel legt voor het nummer één op de lingeriemarkt in de Benelux is niet bekendgemaakt.

 

Het Nederlandse Hunkemöller bestaat bijna 130 jaar. Wilhelm Anton Caspar Hunkemöller en zijn vrouw Josephina Lexis openden in Amsterdam de eerste winkel in 1886. Vandaag is het bedrijf een van de grootste lingeriespeciaalzaken in Europa, met in totaal ruim 700 filialen wereldwijd.

 

Ook Carlyle Group is geen onbekende in de modewereld: eerder dit jaar verhoogde het al zijn participatie in de Italiaanse modeketen Twin Set tot 90 procent.

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller heeft een nieuwe eigenaar. De Amerikaanse investeerder Carlyle Group nam de groep voor een niet nader genoemd bedrag over van het Franse PAI Partners. Hunkemöller stond al een aantal maanden in de etalage.


Sycamore Partners vist achter het net

Deze zomer zag het er nog naar uit dat Hunkemöller zou worden verkocht aan Sycamore Partners, ook al een Amerikaanse investeerder. Daarbij circuleerde een bedrag van 440 miljoen euro, maar begin september ontkende Hunkemöller-topman Philip Mountford dat de verkoop rond was.

 

Nu blijkt dat niet Sycamore Partners maar een ander Amerikaans investeringsfonds, Carlyle Group, Hunkemöller overneemt. Hoeveel de nieuwe eigenaar op tafel legt voor het nummer één op de lingeriemarkt in de Benelux is niet bekendgemaakt.

 

Het Nederlandse Hunkemöller bestaat bijna 130 jaar. Wilhelm Anton Caspar Hunkemöller en zijn vrouw Josephina Lexis openden in Amsterdam de eerste winkel in 1886. Vandaag is het bedrijf een van de grootste lingeriespeciaalzaken in Europa, met in totaal ruim 700 filialen wereldwijd.

 

Ook Carlyle Group is geen onbekende in de modewereld: eerder dit jaar verhoogde het al zijn participatie in de Italiaanse modeketen Twin Set tot 90 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.